شکارچی کبک وحشی در دامغان دستگیر شد


شکارچی کبک وحشی در دامغان دستگیر شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: شکارچی متخلف کبک وحشی در منطقه کِلاری محدوده شهر دیباج از توابع منطقه شکار ممنوع تالو شیربند این شهرستان دستگیر شد.

علی آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته یک شکارچی در حال انجام شکار غیرمجاز در منطقه ممنوعه، توسط نیروهای گشت حفاظت محیط زیست دامغان دستگیر شد.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در طرح کنترل و پایش مناطق شهرستان به یک خودروی سواری پراید مشکوک و پس از بررسی متوجه اقدام به شکار راننده خودرو شدند.

آذرپور اظهار داشت: باتوجه به مشهود بودن شکار، خودروی شکارچی مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی یک قبضه سلاح شکاری دولول همراه با چهار تیر فشنگ و یک لاشه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

وی افزود: جریمه نقدی این شکارچی باتوجه به خسارت های وارده به محیط زیست و شکار یک کبک وحشی، مبلغ ۲ میلیون ریال است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان تصریح کرد: پرونده این فرد متخلف برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی شهرستان ارسال شد و در حال رسیدگی است.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ میش، کل و بز است.

مردم می توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری