افزایش 60 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد تایباد


افزایش 60 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد تایباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد گفت: این واحد آموزشی در سال تحصیلی جاری 60 درصد افزایش جذب دانشجو نسبت به سال گذشته داشته است.

مجیدرضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برگزاری همایش‌های تحصیلی مشترک با آموزش و پرورش برای هدایت انتخاب رشته دانشگاهی دانش‌آموزان پایه 12 یکی از موثرترین دلایل افزایش جذب دانشجو در این مرکز علمی است.

وی ادامه داد: برای امسال هشت همایش پیش‌بینی شده که تا پایان سال تحصیلی به صورت ماهانه برگزار خواهد شد. در این همایش‌ها دانش‌آموزان برای انتخاب رشته دانشگاهی خود با اساتید مجرب شهرستانی و استانی مشورت کرده و با بینش و آگاهی رشته مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

رضوی تعداد دانشجویان این مرکز را 705 نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد 407 دانشجو آقا و بقیه خانم هستند که در رشته‌های حقوق، آموزش ابتدایی، کامپیوتر، مدیریت آموزش، تکنولوژی آموزش، حسابداری و الکترونیک برق صنعتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ادامه تحصیل می‌دهند.

وی گفت: در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسیی پیوسته و ناپیوسته در رشته‌های چوب، تربیت بدنی، مهندسی اجرایی عمران، مهندسی پزشکی، فقه و مذاهب اسلامی و مشاوره با توجه به اینکه متقاضی در شهرستان وجود دارد و بارها در قالب طرح‌های مختلف انتقال رشته‌ها توسط مدیریت دانشگاه پیگیری شده اما تاکنون از وزارت علوم پاسخی داده نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد 2 رشته حقوق و علوم تربیتی را در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پرطرفدار اعلام و مطرح کرد: اکنون 85 درصد دانشجویان این مرکز در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی تحصیل می‌کنند و همین عامل سبب کاهش مشکلات زیرساختی آموزشی در این دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی 2 طرح کشت زعفران و پسته در زمینی به مساحت 1200 متر به عنوان پایلوت انتخاب شده که اگر بازده خوبی داشته باشد کشت این دو محصول در اراضی محسن‌آباد که زمینی به مساحت 16 هزار هکتار است، توسعه خواهد یافت.

رضوی با اشاره به افزایش 100 درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف مرکز سما در این دانشگاه گفت: این مرکز در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی مدت 2 سال است که در این دانشگاه فعالیت دارد و امسال با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی مناسب رشد قابل توجهی داشته است.

وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در حال حاضر 25 نیروی بومی در این مرکز مشغول فعالیت هستند که کمک موثری به اشتغال‌زایی در این منطقه کرده است.

رضوی گفت: وجود مزار دو شهید گمنام در این دانشگاه منشاء خیر و برکت است که نیازمند توجه مسئولان برای ساخت و تجهیز المان آن‌ها می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان