حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های خلاق به کمک شتابدهنده‌ها


حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های خلاق به کمک شتابدهنده‌ها

تهران- ایرنا - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، از اختصاص خدمات و تسهیلات این صندوق به شرکت‌های خلاق خبر داد و با بیان اینکه، شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان پذیرنده شرکت‌های استارتاپی و خلاق هستند گفت: خدمات صندوق نوآوری به صورت غیر مستقیم و از طریق عامل‌های صندوق در اختیار شرکت‌های غیردانش بنیان قرار می‌گیرد.

سیاوش ملکی‌فر روز دوشنبه در نشست آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دستگاه‌های اجرایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: طبق قانون، ما به صورت مستقیم نمی‌توانیم به شرکت‌های غیر دانش بنیان کمک کنیم اما با توجه به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری مانند صندوق نوآوری و شکوفایی قید کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان ندارند، می‌توانند به استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق کمک کنند.

وی به ‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری برای حمایت غیر مستقیم از شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون در این زمینه چهار مدل در صندوق پیش بینی شده که شامل صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی، VC‌ها و در نهایت CVC‌ها است که صندوق نوآوری تاکنون فعالیت خود را با دو مدل اول آغاز کرده است.

ملکی فر ادامه داد: اکنون بیش از ۲۰ صندوق پژوهش و فناوری فعال در کشور وجود دارد که خدماتی چون تسهیلات کم بهره، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صدور ضمانت‌نامه را ارائه می‌کنند و این خدمات به شرکت‌های خلاق نیز تعلق می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی مشارکت خود را در صندوق‌های جسورانه بورسی حوزه فین تک و E Commerce نیز آغاز کرده است.

ملکی فر به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق اشاره کرد و گفت: استراتژی کنونی صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است و به مشارکت مستقیم برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها وارد نمی‌شود اما تمام ابزار حمایتی صندوق از شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان به نیت کمک به استارتاپها است.

وی در ادامه به بیان خدمات این صندوق به شرکت‌های خلاق پرداخت و تصریح کرد: اگر شرکت‌های خلاق به پولی از جنس سرمایه‌گذاری خطرپذیر احتیاج دارند می‌توانند با عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی وارد مذاکره شوند که اگر نظر این عامل‌ها به سرمایه‌گذاری جلب شود صندوق نوآوری کمبود منابع مالی این عامل‌ها را جبران خواهد کرد.

ملکی فر ادامه داد: از طرفی به شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های خلاق در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز فضای برگزاری رویداد داده می‌شود. علاوه بر این شرکت های خلاق پارک‌های علم و فناوری از آموزش رایگان برخوردار هستند.

وی در ادامه از آغاز به کار یک صندوق تخصصی در حوزه صنایع خلاق خبر داد و خاطرنشان کرد که صندوق پژوهش و فناوری شریف اکنون در زمینه بازی و سرگرمی ‌سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است، عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی دغدغه مالی نخواهند داشت و ما تا ۸۰ درصد از منابع مالی سرمایه‌گذاری را تامین خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی