توسعه بازار، ضرورت گام بعدی اینترنت اشیا در ایران است


تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد سالانه دو برابری اینترنت اشیا در ایران آنرا کافی ندانست و گفت: می توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

بازار | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/2/2019 7:20:54 PM 56 بازدید

توسعه بازار، ضرورت گام بعدی اینترنت اشیا در ایران است

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در سمینار راهکارهای هوشمند سازی مصرف انرژی، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته IOT (اینترنت اشیا) رشد خوبی داشته است، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه در دو سال گذشته از مرحله ایده عبور کرده‌اند و محصولات خوبی ارائه داده‌اند.
وی، توسعه بازار را گام بعدی در حوزه IOT عنوان کرد و با بیان اینکه، وزارت ارتباطات در این مرحله نمی‌تواند به‌عنوان خریدار عمل کند افزود: این وزارتخانه وظیفه تسهیل گری در این حوزه را به عهده دارد.
جهرمی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیا IOT در حوزه انرژی برآورد و کاربرد بالایی دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نرخ پایین انرژی در ایران، سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: گران کردن انرژی راه‌حل این مشکل نیست و دولت باید در این حوزه یارانه پرداخت کند.
وی مسئله دیگر در این حوزه را عدم صرفه جویی مناسب به نسبت سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد و گفت: باید در مدل‌های اقتصادی این حوزه سیاست حمایتی وجود داشته باشد.
آذری جهرمی افزود: به همین منظور مذاکرات با وزارت نیرو در حال پیگیری است.
وزیر ارتباطات، برآورد IOT در بخش کشاورزی در ایران را برخلاف دنیا بالا اعلام کرد و گفت: رشد IOT در بخش کشاورزی ایران به دلیل اهمیت اقتصادی و کمبود منابع آب قابل اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پایلوت‌های IOT موفقیت‌آمیز بوده، افزود: با این رشد در کوتاه‌مدت بخش کشاورزی می‌تواند حرکت جدی داشته باشد.
آذری جهرمی، به مسئولیت پیگیری IOT توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بحث حکمرانی و سیاست‌گذاری مباحث بسیاری مطرح است که با IOT می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم.
وی افزود: وضعیت رشد IOT حاکی از رشد دو برابری در سال است اما این رشد کافی نیست و می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

برچسب ها:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب