آمریکا خواستار تحقیق درباره کشته‌ شدن معترضان در ناصریه عراق شد


آمریکا خواستار تحقیق درباره کشته‌ شدن معترضان در ناصریه عراق شد

تهران – ایرنا – وزارت خارجه آمریکا بامداد سه شنبه از دولت عراق خواست تا در خصوص کشته‌ شدگان اعتراض های اخیر در شهر ناصریه مرکز استان ذی‌ قار این کشور تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، وزارت خارجه آمریکا افزوده است: ما از دولت عراق می خواهیم تا کسانی که تلاش می کنند تا معترضان مسالمت جو را سرکوب کنند، مجازات کند.

بر اساس اعلام رسانه ها، در جریان تظاهرات و ناآرامی ها در شهر ناصریه در جنوب شرق عراق شماری تظاهرکننده به ضرب گلوله پلیس کشته و بیش از ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال شورای عالی قضایی عراق روز شنبه با صدور اطلاعیه ای از همه مجروحان و خانواده قربانیان حوادث اخیر در استان های "ذی قار" و "نجف" خواست با مراجعه به هیئت های تحقیق، مستندات و گزارش های خود را در خصوص جرم های رخ داده در جریان اعتراضات مردمی به مسئولان قضایی ارائه دهند.

شورای عالی قضایی این کشور همچنین تاکید کرد که تمام افرادی که به نحوی علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو دست به اقدامی زده اند، به زودی بر اساس قانون محاکمه خواهند شد.

مرحله نخست اعتراض ها در عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، به طوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

اعتراض ها در عراق بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌ های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های مختلف، نتوانسته آرامش را به طور کامل به کشور بازگرداند.

شهر ناصریه در جنوب شرق عراق واقع شده و چهارمین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی