تسهیلات 70 درصدی بلاعوض صندوق نوآوری برای اخذ استانداردهای صنعت هوایی


معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اخذ استانداردها را از الزامات صنعت هوایی ذکر کرد و گفت: بر این اساس تا 70 درصد هزینه‌های اخذ استاندارد در قالب تسهیلات بلاعوض در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه اعطا می‌شود.

کسب و کار | ایسنا | 38 دقیقه پیش |12/3/2019 11:32:04 AM 43 بازدید

تسهیلات 70 درصدی بلاعوض صندوق نوآوری برای اخذ استانداردهای صنعت هوایی

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تأسیس این صندوق را بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد تومان دانست و وظیفه آن را حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مالی این صندوق در قالب‌های متنوعی چون تسهیلات مالی، صدور ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسای تعریف شده است، ادامه داد: در این رویدادهای فناورانه چند خدمت مهم مد نظر است که امکان تبادل فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و مشتریان را فراهم می‌کند؛ چرا که هدف از برگزاری این رویدادها کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: تجربه به ما ثابت کرده است که در این رویداد زمینه آشنایی دستگاه‌ها و مراکز مختلف از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود، ضمن آنکه شرکت‌ها نیز در جریان نیازمندی‌های فناورانه دستگاه‌ها قرار می‌گیرند. بر این اساس در صورتی که دستگاه‌ها و طرف تقاضا با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد همکاری‌های تجاری‌سازی شوند، مشمول خدمات مالی این شرکت خواهند شد.

ملکی‌فر اعطای تسهیلات لیزینگ ۳۶ ماهه را از جمله این تسهیلات نام برد که در قالب آن دستگاه‌هایی که مایل به خرید محصولات دانش‌بنیان باشند، ۲۰ درصد قیمت خرید را پرداخت و ۸۰ درصد آن را در قالب لیزینگ ۳۶ ماهه پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه در حوزه فرودگاه‌ها، یادآور شد: بر این اساس هر کدام از فرودگاه‌ها و یا شرکت‌های خدمات هوایی قراردادهایی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کنند، نیازمند دریافت ضمانت‌نامه از سوی این شرکت‌ها هستند که صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت‌نامه‌هایی چون حسن انجام کار و ضمانت‌نامه‌های بانکی را اعطا خواهد کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی جبران کسری نقدینگی شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات تولید صنعتی و تسهیلات نمونه‌سازی را از دیگر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان نام برد و گفت: بر این اساس صد درصد هزینه‌های تحقیقات برای تکمیل محصول به صورت تسهیلات چهار درصد پرداخت خواهد شد.

ملکی‌فر اخذ استانداردها را از الزامات صندوق هوایی نام برد و یادآور شد:‌ تا ۷۰ درصد هزینه‌های اخذ استاندارد به صورت بلاعوض به شرکت‌ها اعطا می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند وارد زنجیره تولید فرودگاه‌ها شوند.

به گفته وی در این رویداد ۲۸۲ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۲۹ نفر از سوی شرکت‌های دانش بنیان و ۳۵ نفر از غیر شرکت‌های دانش‌بنیان بودند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه این رویداد ۸۳ شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را در این زمینه ارائه کردند، ضمن آنکه ۳۲ صنعت و سازمان مرتبط نیز در آن حضور دارند.

ملکی‌فر برگزاری پنلی با عنوان چالش و راهکارهای دستیابی به فرودگاه مدرن و هوشمند، برگزاری دو نشست ارائه توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و سه نشست ارائه نیازهای فناورانه را از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد نام برد.

انتهای پیام

برچسب ها:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب