بیگدلی: مجلس باید مشکلات کشور را مبنایی و زیربنایی حل کند


بیگدلی: مجلس باید مشکلات کشور را مبنایی و زیربنایی حل کند

تهران-ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی با تاکید بر این که مجلس باید به صورت مبنایی و زیربنایی مشکلات کشور را حل کند گفت: مشکلات اقتصادی از مهمترین مشکلاتی است که کشور از آن رنج می برد؛ بخشی از آن ناشی از مشکلات خارجی و بخشی هم مربوط به مسایل داخلی است.

«رحمت الله بیگدلی» روز سه شنبه در حاشیه نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است، گفت:مجلس دهم آنچنان که باید به وظایف خود عمل نکرد. اگر در کشور یک مجلس قوی داشته باشیم با توجه به شرح وظایف و اختیاراتی که دارد بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی افزود: مهمترین مساله که برای اداره کشور لازم است مساله قانون‌گذاری است که همه قوانین کشور چه قوانینی که در قوای دیگر اجرا می شود همه باید در مجلس به تصویب برسد.

رئیس دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: اگر واقعا افراد صاحب نظر، توانمند، معتقد و متعهد به منافع ملی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را راهی مجلس کنیم و مجلس مقتدری داشته باشیم هم دولت و مجلس قوی خواهیم داشت. برای این که دولت به شیوه‌های مختلف تحت تاثیر مجلس است.

بیگدلی افزود: اعضای هیات دولت با معرفی رییس جمهوری در مجلس رای اعتماد می گیرند بنابراین اگر ما یک مجلس قوی داشته باشیم که اهل زد و بند نباشد به کسانی در هیات دولت رای می دهند که صلاحیت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر ما قوانین متناسب با اداره کشور را تصویب کنیم با توجه به اختیاراتی که در نظارت دارد و تحقیق و تفحص های مختلف دارد می تواند تمام مشکلات را حل کند.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت درباره اولویت مجلس یازدهم گفت: در درجه اول مجلس باید خودش را احیا کند. باید از خودش چهره‌ای نشان دهد که چهره خراب شده در مجالس گذشته را ترمیم کند.

بیگدلی ادامه داد: بسیاری از نمایندگان مجلس دهم خودشان اعتراف می کنند که مجلس دیگر در راس امور نیست. مجلس باید کاری کند که هم در جامعه و هم ارکان نظام احساس کنند که همانطور که امام راحل فرمودند همچنان در راس امور است.

وی گفت: معتقدم مجلس شورای اسلامی باید به شکل مبنایی و زیربنایی برای حل مشکلات کشور ورود کند. نمایندگان مجلس و دولت و سایر ارگانها و نهادها برای مقابله با مشکل به شکل مُسَکن کارهایی را انجام می دهند. در حالی که ما مشکلات اقتصادی و سیاسی زیربنایی داریم که مجلس باید به شکل کارشناسی این مشکلات را اولویت بندی و حل کند.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: مشکلات اقتصادی امروز از مهمترین مشکلاتی است که کشور از آن رنج می برد که بخشی از آن ناشی از مشکلات خارجی است و بخشی دیگر داخلی است و مربوط به ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های مدیریتی داخل است.

بیگدلی گفت: در درجه اول سعی کنیم تا آنجا که می توانیم با حفظ سه اصل عزت، حکمت و مصلحت با جهان تعامل داشته باشیم نباید به دور خود دیوار بکشیم و خودمان را منزوی کنیم. اما همه کار این نیست که صد در صد چشم به خارج داشته باشیم. بنابراین مجلس می تواند برای همه مشکلات کشور چه داخلی و چه خارجی برنامه داشته باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهباز شریف فردا راهی ایران می‌شود