تعبیر خواب سوره جاثیه - خواندن سوره جاثیه در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره جاثیه - خواندن سوره جاثیه در خواب چه تعبیری دارد؟

محمد بن سیرین تعبیر خواب سوره جاثیه را دلیل بر توبه و بازگشت به خدای تعالی می‌داند. حضرت صادق (ع) نیز خواب خواندن سوره جاثیه را در خواب برای افراد برکردار «توبه» تعبیر کرده اند.

تعبیر خواب سوره جاثیه - خواندن سوره جاثیه در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره جاثیه چهل و پنجمین سوره از قرآن است و دارای ۳۷ آیه است. این سوره در مکه نازل شده است، قتاده گفته است: بجز یک آیه از این سوره که در مدینه نازل شده و این آیه عبارت است از: «قُلْ لِلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا...».(آیه ۱۴) این سوره در ترتیب مصحف، چهل و پنجمین سوره و در ترتیب نزول، شصت و پنجمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره دخان و پس از آن سوره احقاف نازل شده است. با تعبیر خواب سوره جاثیه با ما همراه باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره جاثیه

محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره جاثیه را می‌خواند، دلیل است در توبه کوشد و به خدای تعالی باز گردد. کرمانی گوید: دست از دنیا بدارد و از گناه باز گردد و پشیمان شود. حضرت صادق (ع) فرماید: اگر بد کردار باشد، از گناهان توبه نماید و به حق تعالی باز گردد.

هدف از نزول سوره جاثیه

غرض این سوره دعوت عموم بشر است به دین توحید، و پرهیز از عذابى که از آن انذار مى‌کند. سوره، نخست با مساله توحید آغاز مى‌شود، و سپس به تشریع شریعت براى رسول خدا (ص) و اینکه بر آن جناب و بر عامه بشر لازم است از آن پیروى کنند اشاره نموده، می‌فرماید: چون در پیش روى خود روزى را دارند که در آن روز بر طبق اعمال صالحى که انجام داده‌اند از ایمان و پیروى شریعت، و بر طبق گناهانى که کرده‌ اند از اعراض از دین و غیره محاسبه خواهند شد. آن گاه پیشامدهایى را که هر یک از این دو طایفه در قیامت دارند ذکر می‌کند.

البته در خلال این بیانات انذار شدید و تهدید سختى به مستکبرین دارد که از آیات خدا اعراض مى‌کنند. و نیز به کسانى که هواى نفس خود را معبود خود گرفته‌اند و خدا آنان را گمراه کرد در عین اینکه به گمراهى خود عالم بودند، هشدار می‌دهد. و از لطائفى که در این سوره آمده بیان معناى نوشتن نامه اعمال و استنساخ آن است.

آیات ابتدایی سوره جاثیه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

حم﴿١﴾

حاء، میم (۱)

تَنْزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ ﴿٢﴾

این کتاب نازل شده از سوی خدای توانای شکست ناپذیر وحکیم است. (۲)

إِنَّ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَآیَاتٍ لِلْمُؤْمِنِینَ ﴿٣﴾

به یقین در آسمان ها و زمین برای مؤمنان نشانه هایی [بر ربوبیت، حکمت و قدرت خدا] ست؛ (۳)

وَفِی خَلْقِکُمْ وَمَا یَبُثُّ مِنْ دَابَّةٍ آیَاتٌ لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ ﴿٤﴾

و در آفرینش شما و آنچه از جنبندگان منتشر و پراکنده می کند، برای اهل یقین نشانه هایی [بر ربوبیت، حکمت و قدرت خدا] ست؛ (۴)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه