ایجاد تعاونی و کسب‌وکارهای بزرگ با رویکرد ایده کوچک و سرمایه اندک


ایجاد تعاونی و کسب‌وکارهای بزرگ با رویکرد ایده کوچک و سرمایه اندک

کرسی دانشجویی با موضوع توسعه فرهنگ کسب و کار تعاونی به همت جهاد دانشگاهی گلستان و با حضور رئیس خانه تعاونگران استان و رئیس اداره تشکیل تعاونی های استان در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی گرگان برگزار شد.

رئیس خانه تعاونگران استان گلستان در این کرسی دانشجویی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ذهن افراد و به خصوص افراد تحصیل کرده و دانشجو را به خود مشغول می‌کند مسئله اشتغال است.

امید شکری با بیان اینکه مسئله اشتغال به معضلی تبدیل شده که تمام افراد جامعه به خصوص افراد تحصیل کرده و دانشجویان را درگیر کرده است، گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند باعث ایجاد اشتغال شود، راه اندازی یک کسب و کار تعاونی است به این معنا که عده ای از افراد با همکاری هم در جهت ایجاد کسب و کار پایدار فعالیت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: برای راه اندازی یک کسب و کار تعاونی اولین الزام تعدد افراد است، به این معنا که تعاونی باید به دنبال جمع آوری ایده کوچک و سرمایه اندک در جهت ایجاد کسب و کار بزرگ باشد.

رئیس خانه تعاونگران استان گلستان با اشاره به اینکه حداقل افرادی برای راه اندازی تعاونی، ۷ نفر است، تصریح کرد: اولین اقدامی که افراد باید برای راه اندازی کسب و کار انجام دهد این است که موضوع شرکت تعاونی، هدف از تشکیل آن و ظرفیت خدماتی که افراد در شرکت تعاونی می خواهد ارائه دهند به طور مشخص در نظر بگیرند.

همچنین در ادامه رئیس اداره تشکیل تعاونی های استان گلستان نیز گفت: از ۱۱ هزار و ۵۲۶ تعاونی که در استان گلستان به ثبت رسیده، تنها ۲۷۴۵ تعاونی فعال هستند.

سیدزمان حسینی، به ویژگی‌های یک تعاونی موفق اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی تعاونی‌های فعال استفاده از افراد تحصیل کرده و متخصص در کنار افراد باتجربه است که به نوعی تجربه همراه با فکر و تخصص در کنار هم قرار گرفته و باعث پیشرفت و موفقیتشان شده است. ویژگی دیگر تعاونی های موفق، داشتن هدف و دوراندیشی در تعاونی است.

وی افزود: تشکیل اتاق فکر به موفقیت یک تعاونی کمک شایانی خواهد کرد و می تواند سومین ویژگی یک تعاونی موفق باشد و این در صورتی است که این افراد متشکل از افراد باتجربه، اقتصاددانان و حتی اساتید دانشگاه ها باشند که به نوعی باعث تضمین موفقیت یک تعاونی می شود.

رئیس اداره تشکیل تعاونی های استان گلستان بیان کرد: چهارمین ویژگی، کمک به افرادی است که منتخب اکثریت اعضاء تعاونی هستند و به خاطر کسب موفقیت تعاونی باید از آن ها حمایت شود.

حسینی ویژگی دیگر یک تعاونی موفق را توسعه سرمایه مالی تعاونی دانست و گفت: سود تعاونی نباید راکد باقی بماند، بلکه باید در جهت سود دهی بیشتر از آن استفاده شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معرفی کیت بدنه یک میلیارد تومانی برای تویوتا لندکروزر محبوب /عکس