درخشش هلال احمر به پاس خدمات داوطلبان


زنجان – ایرنا – جمعیت هلال احمر به پاس خدمات بی منت و شبانه روزی داوطلبان بی توقع، 90 سال است که همچنان می درخشد

بازار | ایرنا | 40 دقیقه پیش |12/5/2019 9:52:22 PM 43 بازدید

درخشش هلال احمر به پاس خدمات داوطلبان

امروز۱۴ آذر همزمان با روز جهانی داوطلب، جمعیت هلال احمر استان زنجان به برگزاری آیین تجلیل از داوطلبان با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و شماری از مسوولان استان اقدام کرد.

هلال احمر نمادی از ایمان به خدا و دفاع از همنوع است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت: هلال احمر که از هلال ماه نام برگرفته پیام آور اسلام و مسلمانی است.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در مقابل صلیب سرخ شکل گرفته چرا که صلیب نشانه مسیحیان و هلال نمادی از دین اسلام و مسلمانان است.

حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی اظهارداشت: مسلمانان احکام دینی خود را با هلال تنظیم می کنند لذا هلال احمر بیانگر این است همه کسانی که در جمعیت هلال احمر و عضو این تشکیلات هستند در قدم اول مسلمان هستند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رنگ سرخ هلال احمر بیانگر این است فعالان و داوطلبان در این مجموعه حاضرند با خون خود از همنوعان خود دفاع کنند.

حجت الاسلام دولابی خاطرنشان کرد: هلال احمر نماد ۲ ویژگی ایمان به خدا و دفاع از همنوع می باشد و خودم شاهد بودم که داوطلبان و عوامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در سیل و زلزله برای همنوعان در این مناطق اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی می کردند، داوطلبان سینه خود را برای دفاع از همنوعان و خدمت به هم کیشان سپر کرده اید.

داوطلبی در حوزه های فرهنگی موثر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گفت: در دنیای امروز به طور عموم و در حوزه جغرافیایی ایران اسلامی به لحاظ شرایط اقلیمی و موقیعت جغرافیایی ومختصات زمین شناسی شرایطی فراهم شده که محیط پیرامونی ما در گذشته و حتی امروز حوادث و سوانحی از قبیل سیل و زلزله روی می دهد.

خدابخش مرادی نافچی اظهارداشت: این حوادث دلخراش روح انسان را به واسطه مصدومیت و یا از دست دادن جان هموطنی آزرده می کند.

وی یادآوری کرد: حوزه سرزمینی ما و بالاتر از آن همنوعی در دیگر نقاط دچار چنین مشکلی می شود، دستگاه های اداری و اجرایی باید خدماتی ارائه دهند که در اینجا روح بلند انسان های بزرگ و خودگذشته که از خود، زندگی شخصی و حوزه ماموریت رها شده و به همنوعان خود خداباورانه، انسان دوستانه، عاشقانه، عالمانه و مدبرانه در حد بضاعت و توان خود خدمات می دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه نمونه ای از این خدمات را در هشت سال جنگ تحمیلی دیدیم و این عرصه ایثارگری به هشت سال ختم نشد، گفت: اگر امروز نیز حادثه ای روی دهد، زنان و مردان بزرگی هستند که خدمات را ارائه دهند.

مرادی نافچی تاکید کرد: این حضور داوطلبی در صحنه کافی نیست بلکه با فکر، قلم و کلاممان و بضاعت اهدایی خدا و اموال خود نیز مشارکت می کنیم.

وی ادامه داد: جمعیت داوطلبان هلال احمر به عنوان مجموعه ای موثر و پویا در دنیای امروز و در ایران اسلامی به ویژه به عنوان مجموعه ای در دنیای امروز و ایران اسلامی به عنوان نهادی تاثیرگذاراست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان در حوزه های مختلف دارای مولفه ها و شاخص های ویژه ای است، اظهارداشت: علما، دانشمندان، صاحبنظران وبزرگان که در پایگاه شور و شعور حسینی پرورش یافته و آثار و برکات آنها در دنیا نمایان است.

مردای نافچی اظهارداشت: در استان زنجان جدا از تلاش و همت اعضای شورای تامین، همراهی مردم ولایتمدار استان نه تنها حادثه و واقعه ای در زنجان نبود اولین استانی بود که به ندای ولی امرمسلیمن پاسخ گفت.

وی افزود: این مهم جلوه ای از روح مردم در حوزه داوطلبی در حراست و حفاظت از کیان نظام جمهوری اسلامی و موجودیت ایران اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی وقایعی از قبیل زلزله وسیل را شاهد بوده است، که ابتدای امسال حرکت عمومی و جهادی با رویکرد وحدت را شاهد بودیم.

مردای نافچی ادامه داد: از مسئول عالی در استان تا داوطلبان حضور پیدا کردند و در استان هیچ حادثه ای روی نداد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: باید آمادگی داشته باشیم و آموزش های لازم را به جامعه بدهیم و حوزه هایی آسیب پذیر در مواقع بحرانی را شناسایی و مردم را آموزش داده و همراه آنها باشیم.

مرادی نافچی اضافه کرد: داوطلبی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شتاب بخشی به شاخص های توسعه در استان زنجان موثر است.

خدمات داوطلبان قابل ارزش گذاری نیست

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین تجلیل از داوطلبان ضمن تبریک ۱۴ آذر روز جهانی داوطلب افزود: شعار امسال این روز" برای آینده ای فراگیر داوطلب شو" نامگذاری شده است.

شهرام میرزایی گفت: موفقیت های این مجموعه را مدیون تلاش های ارزنده داوطلبان هستیم و سرمایه بزرگ جمعیت هلال احمر نیروهای داوطلب است.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان به مهربانی، نوعدوستی و همراهی ها زبانزد است، یادآوری کرد: با توجه به جاری شدن سیل در برخی از استان ها ابتدای امسال، روزهای حادثه خیزی را تجربه کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با همراهی قابل توجه شهروندان این استان و تلاش شبانه روزی داوطلبان توانستیم در ۲ نوبت رتبه نخست جمع آوری کمک های غیرنقدی مردمی را کسب کنیم.

میرزایی تاکید کرد: این موفقیت را مدیون تلاش های ارزنده داوطلبان هستیم و سرمایه بزرگ جمعیت هلال احمر نیروهای داوطلب است.

وی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر کار در این مجموعه داوطلبی است، اظهارداشت: موفقیت هایی که در هلال احمر استان زنجان کسب شده مرهون همت این قشر پرتلاش است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه هر چقدری که از ویژگی ها و تلاش های داوطلبان بیان شود کم بوده و امروز واژه" ارزش گذاری خدمات داوطلبی" بسیار مهم است.

میرزایی افزود: به طور مستمر از میزان مبلغ جمع آوری شده به هموطنان سیل زده بیان شده اما هیچوقت صحبتی از ارزش خدمات داوطلبانه نشده است.

وی تاکید کرد: وقت گرانبهای داوطلبان برای کارهای عام المتفعه و خدمات داوطلبانه بسیار ارزشمند است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیش از ۹۰ سال است که جمعیت هلال احمر استان زنجان به پاس خدمات گرانبهای داوطلبان می درخشد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از ۶۵ داوطلب جمعیت هلال احمر تقدیر شد.

برچسب ها:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر