گمرک بیله‌سوار به اداره کل ارتقا می‌یابد


گمرک بیله‌سوار به اداره کل ارتقا می‌یابد

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: گمرک این شهرستان تمام ویژگی‌های تبدیل به اداره کل را دارد و بزودی این مهم محقق خواهد شد.

حسن قبادی روز شنبه در حاشیه مذاکره هیاتی از گمرک ایران با گمرک جمهوری آذربایجان به خبرنگار ایرنا افزود: طی بازدیدی که مسوولان و کارشناسان سازمان امور اداری استخدامی و گمرک جمهوری اسلامی ایران از گمرک بیله‌سوار داشتند، این مجموعه را به خوبی ارزیابی کرده و برای توسعه آن برنامه‌های لازم پیش‌بینی شد.

وی بیان کرد: تمام ویژگی‌هایی که گمرک باید داشته باشد در گمرک بیله‌سوار فراهم بوده و این گمرک آمادگی ارتقا به اداره کل گمرک را دارد.

وی با اشاره به اینکه بحث ارتقای گمرک بیله‌سوار از چند سال گذشته پیگیری می‌شود، ادامه داد: منطقه مغان از ظرفیت و پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی و هم در حوزه خدمات بازرگانی برخوردار بوده و ضرورت توسعه گمرک و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن ضروری است.

قبادی افزود: گمرک بیله‌سوار در حال حاضر ۷۲ نیرو دارد و امیدواریم در کنار ارتقای گمرک جذب نیرو نیز افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، هیات امور ساختارهای سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مسوولانی از گمرک ایران از بخش های مختلف گمرک بیله‌سوار ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرده و با مسوولان آذری درباره همکاری‌های مشترک به تبادل نظر پرداختند.

گمرک بیله‌سوار جمهوری آذربایجان ستاد نظارت گمرکات جنوب آذربایجان بوده و بیش از ۱۰۰ نفر نیرو دارد.

شهرستان بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


پیام زودهنگام «نوروز گولی»در اردبیل/طبیعت در زمستان بوی بهار گرفت