علم و فقاهت و عبودیت حضرت معصومه در بنی هاشم بی نظیر بود


علم و فقاهت و عبودیت حضرت معصومه در بنی هاشم بی نظیر بود

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که علم و فقاهت و عبودیت حضرت معصومه در بنی هاشم بی نظیر بود، گفت: در عظمت ایشان همین بس که یک امام معصوم برای ایشان زیارت نامه مخصوص گفته است.

«حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر» در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در قم، ضمن عرض تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه(س) بنت موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: آنچه در باب حضور ایشان در قم به عنوان گوهری کمیاب می‌شود یاد کرد این است که حضرت از جمله افراد نادره ای است که در خاندان نبوت و رسالت به درجات عالی علمی و عبودیت دست پیدا کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: ایشان عالمه و عابده ای و فقیهه ای است که با استفاده از شاگردی در محضر امام کاظم(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توانست قله های علمی را کسب کند که بعدها در غیاب موسی بن جعفر(ع) و امام رضا(ع) پاسخگویی قوی برای مراجعین بودند.

وی با بیان این که حضرت معصومه(س) در قرآن و فقه و اخلاق زبان زد دوران خودشان بود، گفت: این بانوی باکرامت در بنی هاشم کم نظیر بود که علاوه بر عاطفه و مهر خواهری و برادری بی شک برای اعلام ولایت مداری هجرت را برگزیدند و به سمت برادر بزرگوارشان حرکت کردند، هرچند روزگار اجازه نداد که این هجرت به وصال رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که حضرت معصومه(س) در هدف و مرام با امام رضا(ع) متحد بودند، ابراز داشت: وقتی کاروان ایشان در ساوه مورد هجوم دشمنان قرار گرفتند و برادرانشان را به شهادت رساندند، مردم قم این بانوی با کرامت را با احترام به این شهر آوردند و بعد از 17 روز در چنین روزی رحلت شهادت گونه ایشان رقم خورد.

وی تصریح کرد: در عظمت و کرامت و بزرگی این بانو همین بس که یک امام معصوم برای ایشان زیارت نامه ای مطرح کرده و ائمه اطهار(ع) توصیه به زیارت ایشان کرده اند تا جایی که شنیده ایم زیارت با معرفت حضرت فاطمه معصومه(س) بهشت را بر انسان واجب می‌کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام جعفر صادق(ع) سال ها قبل از ولادت پدر حضرت معصومه(س) یعنی امام کاظم(ع)، خبر از دفن دختری از خاندان شان را در شهر قم داده بودند و به این واسطه قم را شهر اهل بیت(ع) و عش آل محمد معرفی کردند.

وی با بیان این که حضرت معصومه(س) ستاره درخشانی است که اشعه آن سراسر عالم را نورانی کرده است، خاطرنشان کرد: بی شک در دوران غیبت امام زمان(عج) نیز این حرم ملجأ و مأوای شیعیان است همچنانکه در طول سال میلیون ها زائر از شهرهای دور و نزدیک به زیارت ایشان می آیند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب، شهر قم را مهد انقلاب اسلامی معرفی کرد و با اشاره به این که انقلاب اسلامی نیز به برکت حضرت معصومه(س) از قم شروع شد، گفت: علم و فقاهت و گسترش مراکز علمی ودینی در قم به یمن وجود این بانوی بزرگوار است، عالمانی همچون امام خمینی(ره) که زمینه ساز انقلابی شکوهمند در ایران شدند و اسلام را بر سر زبان ها انداختند.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند