فرصتی برای دوستی با کتاب


فرصتی برای دوستی با کتاب

جیرفت - ایرنا - در دنیای مجازی امروز، حضور در نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارتباط بیشتر با یار مهربان است و افراد جامعه می‌توانند در کنار یکدیگر به انتخاب کتاب و تبادل اندیشه بپردازند.

بیشتر آحاد جامعه بر این باورند که برای رسیدن به یک دنیای ایده‌آل باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین نسل جوان نهادینه شود و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، برپایی نمایشگاه‌های کتاب است که این مساله طی سالهای اخیر همواره مورد توجه مسوولان بوده و حتی در شرایط اقتصادی امروز، با برپایی نمایشگاه‌های کتاب زمینه تحقق این مهم فراهم شده است.

باید فضای جنوب کرمان را نمایشگاهی کنیم

فرصتی برای دوستی با کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه باید یک فضای نمایشگاهی در جنوب کرمان ایجاد کنیم، تصریح کرد: تجربه نشان داده که استقبال از نمایشگاه کتاب در این منطقه بسیار خوب بوده و باید فضای این نمایشگاه‌ها را گسترش دهیم.

حسین اسحاقی گفت: ۷۰۰ ناشر از سراسر کشور برای حضور در هفتمین نمایشگاه استانی کتاب این منطقه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب برای این منطقه یک ظرفیت بزرگ است که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه مردم جنوب کرمان از نمایشگاه کتاب به عنوان هفته فرهنگی یاد می‌کنند، عنوان کرد: حضور پرشور مردم در نمایشگاه‌های گذشته نشان‌دهنده افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه است.

نمایشگاه کتاب عرصه مبادله دانایی است

فرصتی برای دوستی با کتاب

فرماندار جیرفت نیز با حضور در هفتمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان گفت: نمایشگاه کتاب فقط یک بازار نیست که کالایی در آن عرضه شود، بلکه در این رویداد مهم آگاهی مبادله می‌شود.

ابوذر عطاپور وزیری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یک حرکت عظیم فرهنگی در منطقه جنوب کرمان است، افزود: باید برای تحقق همه جانبه این حرکت فرهنگی از همه فرصت‌ها و امکانات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر چه میزان دسترسی به کتاب و مطالعه آسان شود، به طور حتم شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی شاخص‌های امنیتی در جامعه ارتقا پیدا کرده و آرامش و نشاط در جامعه جاری می‌شود.

رییس شورای تامین شهرستان جیرفت بر ضرورت تقویت برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ریشه انقلاب اسلامی فرهنگی بود لذا باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

حضور پررنگ مردم در نمایشگاه کتاب بیانگر نگرش فرهنگی آنها به مقوله کتابخوانی است

فرصتی برای دوستی با کتاب

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به بازدید خود از نمایشگاه کتاب جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در بازدید از این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ مردم جنوب کرمان بودم که بیانگر نگاه فرهنگی آنها به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است.

فاطمه‌سادات حسینی افزود: استقبال بسیار خوب جوانان از نمایشگاه کتاب، بیانگر نگاه ویژه آنها به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی بیان کرد: با توجه به سرانه مطالعه در کشور، راه اندازی این نمایشگاه گام موثری در افزایش سرانه مطالعه در منطقه جنوب کرمان دارد.

عرضه خوب کتب تفسیر و آثار ولایی در هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان

امام جمعه شهرستان کهنوج هم گفت: کتاب‌های تفسیر و آثار مقام معظم رهبری مورد نیاز مخاطبان به خوبی در این نمایشگاه عرضه شده است و بنده نیز کتاب‌های مورد نیاز خود را در این نمایشگاه خریداری کردم.

حجت‌الاسلام افشارمنش افزود: برپایی نمایشگاه کتاب، یک حرکت فرهنگی بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و خدا را شاکریم نمایشگاه کتاب امسال نیز مانند سال‌های گذشته دارای غرفه‌های متعدد با کتاب٬هایی متنوع است و از متولیان برپایی این رویداد فرهنگی قدردانی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، حرکت خوبی که در راستای معرفی ظرفیت‌های منطقه صورت گرفته، راه اندازی غرفه‌های صنایع دستی بومی منطقه است.

امام جمعه کهنوج گفت: در بخش جنبی نمایشگاه نیز راه‌اندازی غرفه‌های سبک زندگی اسلامی و برنامه‌هایی که این مجموعه دارد به ترویج سبک زندگی اسلامی کمک می‌کند.

نمایشگاه کتاب جنوب کرمان یک اتفاق بزرگ فرهنگی است

فرصتی برای دوستی با کتاب

نویسنده و شاعر طنز پرداز هرمزگانی گفت: نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، یک اتفاق عظیم فرهنگی و باعث خوشحالی است که چند سال متوالی در شهر جیرفت برگزار می‌شود و جا دارد از متولیان این امر تشکر کرد.

راشد انصاری افزود: نه تنها جهان و ایران بلکه جنوب کرمان نیز به دلیل غنا و پیشینه فرهنگی که دارد در هر زمینه هنری به ویژه طنز سرآمد است و چهره‌هایی همچون استاد خاوند، سلیمانی، ملایی، خسروی، نیک نفس، سیفعلی‌پور، دلفاردی جزو بهترین شعرا و طنزپردازان کشور هستند.

وی تصریح کرد: شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و طنزپرداز اهل هرمزگان و ملقب به خالو راشد هستم و بیش از ۲۸ بار در جشنواره‌های بین‌المللی، کشوری و منطقه‌ای در حوزه طنز به رتبه‌های برتر دست یافته‌ام.

این نویسنده هرمزگانی افزود: تاکنون ۱۴ عنوان کتاب نوشته‌ام و در سال ۱۳۸۶ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مفاخر فرهنگ و هنر مورد تجلیل قرار گرفتم.

سال گذشته نیز ٢٢٠ ناشر از سراسر کشور ٣٤ هزار و ٢٧٨ عنوان از تازه های کتاب خود را در زمینه‌های مختلف در نمایشگاه کتاب جنوب کرمان عرضه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !