دمای هوای سمنان تا هشت درجه کاهش می‌یابد


دمای هوای سمنان تا هشت درجه کاهش می‌یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای استان از اواخر وقت امشب تا 48 ساعت آینده بین چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای در ۲۴ ساعت آینده در استان سمنان، بارش پراکنده باران و در نواحی شمالی و ارتفاعات بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: کشاورزان به منظور جلوگیری از سیلابی شدن مسیل‌ها، مسیرهای انتقال آب به مزارع و باغ‌ها را پاک‌سازی کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: دامداران، گلخانه‌داران و کشاورزان نسبت به تامین سوخت کافی، تنظیم و کنترل دما، شدت نور و تهویه دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان هشت و بیشینه دمای آن ۱۴ درجه سانتی‌گراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: مجن و کوهان با کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و باغستان با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به باغستان با ۲۹ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی