بساط مدارس خشتی و گلی در کردستان برچیده شد


بساط مدارس خشتی و گلی در کردستان برچیده شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال تحصیلی جاری بساط مدارس خشتی و گلی در این استان برچیده شده است.

ماجد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در سطح استان نسبت به سایر استان‌های کشور تعداد مدارس خشتی و گلی بسیار کم و حدود ۶ مدرسه بود که به صورت کامل از چرخه امورشی حذف شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام را برنامه ریزی برای بازسازی مدارس سنگی در استان اعلام کرد و افزود: تعداد ۱۳۰ مدرسه سنگی با ۴۶۷ کلاس درس در استان شناسایی شده که برای بازسازی آن ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان همچنین به حذف مدارس کانکسی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه و ۲۶ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد که حذف کامل این مدارس به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

وی به مقاوم سازی مدارس استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت مدرسه با ۴۸ کلاس درس مقاوم سازی شد و امسال نیز مقاوم سازی ۱۸ مدرسه با ۴۶۶ کلاس درس در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی همچنین به طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: تاکنون سیستم‌های گرمایشی یک هزار و ۹۸۰ مدرسه با ۶ هزار و ۱۳۹ کلاس درس استاندارد سازی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان آذر امسال تمام بخاری‌های نفتی کاربراتوردار نیز جمع‌آوری و کلاس ها به سیستم‌های گرمایشی مدرن تجهیز می‌شوند.

رفع مشکل کمبود معلم با بکارگیری نیروهای حق‌التدریس

بساط مدارس خشتی و گلی در کردستان برچیده شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با کمترین مشکل آغاز شد و دانش آموزان بدون دغدغه خاطر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

رشید قربانی با اشاره به کمبود یک هزار و ۵۰۹ معلم در سال تحصیلی جدید افزود: این مشکل با بکارگیری نیروهای حق‌التدریس و همچنین اضافه‌کار سایر همکاران رفع شد.
وی همچنین خواستار تلاش برای رفع مشکلات حوزه فناوری آموزش و پرورش استان و حمایت شرکت مخابرات از این نهاد در این زمینه شد.

کمبود فضای آموزشی در پروژه‌های مسکن مهر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود سکونت بیش از ۵۱ هزار نفر از جمعیت استان در پروژه‌های مسکن مهر گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد به ۲۱ مدرسه با ۴۱۰ کلاس درس در این مناطق نیازمندیم.

نظام مرادی افزود: هم اکنون از مجموع پروژه‌های مسکن مهر استان فقط یک مدرسه ۱۲ کلاسه در مسکن مهر شهرک بهاران جنب مسجد قبا و یک مدرسه ۱۲ کلاسه درم مسکن مهرهای بیجار احداث شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در شهرک بهاران سنندج است، از مسوولان ذیربط خواست برای رفع این مشکل در سریعترین زمان ممکن چاره‌اندیشی کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انجام بیش از 4000 تست کرونا در کردستان