درآمد قم از حوزه گردشگری متناسب با ظرفیت‌ این بخش نیست


درآمد قم از حوزه گردشگری متناسب با ظرفیت‌ این بخش نیست

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: ظرفیت درآمدزایی حوزه گردشگری درقم،‌ چندین برابر وضع موجود است و میزان درآمد کنونی این بخش به‌هیچ‌عنوان متناسب با ظرفیت‌های فراوان آن نیست.

مرتضی حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بر اساس آمار، سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر وارد قم می‌شوند که اگر هرکدام از آن‌ها در مدت اقامت خود در این استان برای تامین خوراک،‌ اسکان،‌ سوغات و سایر مخارج سفر،‌ ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند،‌ رقمی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای اقتصاد قم ایجاد خواهد شد.

وی افزود:‌ البته اکنون میزان درآمد حوزه گردشگری استان با این مبلغ فاصله زیادی دارد و برای رسیدن به آن باید برنامه‌ریزی کرد، به نحوی که شیوه استقبال از زائران و راهکارهای تعامل با ایشان در قم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به درآمد پایدار و قابل توجه درحوزه گردشگری، باید همه ظرفیت‌های استان بسیج شود و شهروندان نیز مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند، در این صورت طی مدت معینی گردشگری قم به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

حیدری گفت: علاوه برموقعیت مذهبی شهر قم که عامل جذب میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی است، بسیاری از روستاهای استان نیز با داشتن طبیعت زیبا، ظرفیت فراوانی برای جذب گردشگران دارند.

وی بیان کرد:‌ اجرای طرح بوم گردی‌از جمله راهکاری‌های تقویت گردشگری درسطح مناطق روستایی استان است که موجب توسعه اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در این مناطق می‌شود.

وی ادامه داد: باید این باور در ذهن مردم شهر و روستاهای قم تقویت شود که توسعه گردشگری، اقتصاد استان را متحول می‌کند و بهترین راه برای پیشرفت پایدار آن است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مشاور وزیر بهداشت در مورد کمبود تخت‌های بیمارستانی در قم هشدار داد