آمریکا باز هم یک هواپیمای جاسوسی بر فراز شبه‌جزیره کره فرستاد


آمریکا باز هم یک هواپیمای جاسوسی بر فراز شبه‌جزیره کره فرستاد

بنابر اعلام مرکز ردیابی هوایی ایرکرافت اسپوت، یک فروند هواپیمای شناسایی RC-135W Rivet Joint بر فراز شبه‌جزیره کره ردیابی شده است.

آمریکا باز هم یک هواپیمای جاسوسی بر فراز شبه‌جزیره کره فرستادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در بحبوبه افزایش دوباره تنش پس از اعلام آزمایش بسیار مهم توسط کره شمالی در سایت پرتاب ماهواره این کشور، یک فروند هواپیما‌های شناسایی آمریکا بر فراز منطقه پایتخت کره جنوبی پرواز کرد.

مرکز ردیابی هوایی ایرکرافت اسپوت در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد یک فروند هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵W Rivet Joint بر فراز شبه جزیره کره در ارتفاع ۳۱ هزار پایی ردیابی شده است.

این پرواز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی شنبه گذشته از «آزمایش بسیار مهمی» در پایگاه پرتاب ماهواره Sohae خبر داد.

اگرچه پیونگ یانگ توضیحات بیشتری درباره این آزمایش خود ارائه نکرده است، اما کارشناسان می‌گویند این آزمایش شامل نوع جدیدی از موتور موشک است که می‌تواند در پرتاب موشک جدید دوربُرد یا موشک بالستیک بین قاره‌ای (ICBM) مورد استفاده قرار گیرد.

آمریکا طی روز‌های اخیر انواع مختلفی از هواپیما‌های نظارتی و شناسایی را به شبه جزیره کره ارسال کرده که ظاهراً برای انجام ماموریت‌هایی برای نظارت بر کره شمالی انجام شده است. به عنوان نمونه فقط در این ماه، سه پرواز با هواپیما‌هایی شناسایی نوع RC-۱۳۵W Rivet Joint انجام گرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی