تقویت ارزش‌ها راهکار مناسب برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است


تقویت ارزش‌ها راهکار مناسب برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه جوانرود گفت: تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی، اسلامی راهکار مناسب برای مقابله با کاهش آسیب‌های فضای مجازی است.

ماموستا ملا احمد فخری روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع ساماندهی فضای مجازی برگزار شد، افزود: وظیفه همه ما این است که در مقابله با آسیب هایی که جوانان را تهدید می کند، برنامه های مدون و راهکارهای مناسب ارائه کنیم.

وی با اشاره به پیامدهای استفاده از فضای مجازی اظهارداشت: تغییر سبک زندگی، شکستن مرز باورها و ارزش ها، استحاله فرهنگی، زدودن حیا از جمله آسیب های اساسی و مهم فضای مجازی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان جوانرود نیز با اشاره به اهمیت پرداختن به فضای مجازی و آسیب‌های آن گفت: می توانیم با برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه برای اولیای دانش آموزان توسط ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاهای فرهنگی آسیب های این فضا را به حداقل برسانیم.

مصطفی رجبی با بیان اینکه فضای مجازی سریعترین ابزار اطلاع رسانی است اما به روز نبودن والدین در این حوزه آسیب هایی را به دنبال داشته که این آسیب ها نه تنها خود والدین، بلکه فرزندان آنها را مورد آماج و هجمه قرار داده است، افزود: ضرورت دارد نهادهای فرهنگی بااستفاده از تمامی توان خود در جهت آگاه سازی خانواده ها گام بردارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود هم با اشاره به فعالیت ۲۸ کانال فضای مجازی در منطقه اورامانات گفت: ساماندهی این کانال ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.

بهزاد بهمنی افزود: اگر بتوانیم کانال های فضای مجازی را ساماندهی و مدیریت کنیم خود به خود شاهد کاهش آسیب‌های این فضا در شهرستان خواهیم بود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم