تعبیر خواب سوره حدید - خواندن سوره حدید در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره حدید - خواندن سوره حدید در خواب چه تعبیری دارد؟

ابن سیرین تعبیر خواب سوره حدید را روزی یافتن با رنج و سختی می‌داند. حضرت صادق (ع)، این خواب را ستوده شدن در راه دین تعبیر کرده اند.

تعبیر خواب سوره حدید - خواندن سوره حدید در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره حدید پنجاه و هفتمین سوره از قرآن و دارای ۲۹ آیه است. این سوره یکی از مسبحات (شروع شده با تسبیح خداوند) است. سوره «حدید» مدنی است. این سوره در ترتیب مصحف، پنجاه و هفتمین سوره و در ترتیب نزول، نود وچهارمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره زلزال و پس از آن سوره محمد نازل شده است.اکنون با تعبیر خواب سوره حدید با ما همراه باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره حدید

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند سوره حدید می‌خواند، دلیل که روزی به رنج و سختی یابد. کرمانی گوید: توفیق طاعت یابد. حضرت صادق (ع) فرماید: در راه دین ستوده شود.

هدف از نزول سوره حدید

غرض این سوره، تحریک و تشویق مؤمنین به انفاق در راه خداست، همچنان که تکرار امر صریح به این معنا در خلال آیاتش اشاره بدان دارد، یک جا می‌فرماید:" آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ أَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَکُمْ مُسْتَخْلَفِینَ فِیهِ ..." و جاى دیگر می‌فرماید:" مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً ..." و باز جاى دیگر می‌فرماید:" إِنَّ الْمُصَّدِّقِینَ وَ الْمُصَّدِّقاتِ وَ أَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً" و در تشویق مردم به این عمل همین بس که انفاق مردم را قرض دادن آنان به خداى عز اسمه دانسته، و معلوم است که خداى عز و جل عالی‌ترین و مقدس‌ترین و بهترین مطلوبست، او هرگز خلف وعده نمیکند، و او وعده‌شان داده که اگر به وى قرض بدهند مضاعف و چند برابر برمى‌گرداند، و نیز وعده داده که در عوض انفاقشان اجرى کریم و بسیار زیاد بدهد.

و نیز اشاره کرده به اینکه این انفاق منشاش تقوا و ایمان به رسول است، و اثر آمرزش گناهان و داشتن دو برابر از رحمت و ملازمت با نور، و بلکه ملحق شدن به صدیقین و شهداء در نزد خداى سبحان است. و در خلال آیات سوره، معارفى هم راجع به مبدأ و معاد آمده، و دعوت به تقوا و اخلاص ایمان و زهد دارد، و نیز مشتمل بر مواعظى است.

آیات ابتدایی سوره حدید

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿١﴾

آنچه در آسمان ها و زمین است، خدا را [به پاک بودن از هر عیب و نقصی] می ستایند، و او توانای شکست ناپذیر و حکیم است. (۱)

لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ یُحْیِی وَیُمِیتُ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿٢﴾

مالکیّت و فرمانروایی آسمان ها و زمین فقط در سیطره اوست، زنده می کند و می میراند، و او بر هر کاری تواناست. (۲)

هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ ۖ وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ﴿٣﴾

اوست اول و آخر و ظاهر و باطن، و او به همه چیز داناست. (۳)

هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ ۚ یَعْلَمُ مَا یَلِجُ فِی الْأَرْضِ وَمَا یَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا یَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا یَعْرُجُ فِیهَا ۖ وَهُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنْتُمْ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ ﴿٤﴾

اوست که آسمان ها و زمین را در شش روز آفرید، سپس بر تخت فرمانروایی و تدبیر امور آفرینش چیره و مسلط شد. آنچه در زمین فرو می رود و آنچه از آن بیرون می آید و آنچه از آسمان نازل می شود، و آنچه در آن بالا می رود می داند. و او با شماست هرجا که باشید، و خدا به آنچه انجام می دهید، بیناست. (۴)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج