طلاب و مبلغان باید متخلق به اخلاق انبیاء شوند


طلاب و مبلغان باید متخلق به اخلاق انبیاء شوند

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به روایتی که علما را وارثان انبیاء معرفی کرده است، گفت: طلاب و مبلغان باید متخلق به اخلاق انبیاء بشوند و تا جایی که می‌توانند برای تبلیغ دین خدا بکوشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام دکتر «سید حسن قاضوی» در نشست طلاب و فضلای منطقه نائین، فرخی و خور و بیابانک که شب گذشته (چهارشنبه۲۰ آذر) در مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم و مقام عالم افزود: امام صادق(ع) به نقل از حضرت رسول(ص) می فرمایند: هرکس در مسیر کسب دانش قرار بگیرد خدای متعال او را به سمت بهشت رهنمون می‌ شوند و ملائکه بال های خود را بر سر راه دانش اندوز می‌ گسترانند.

عضو هیأت علمی گروه تاریخ و تمدن دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: حضرت در ادامه می‌ فرمایند هرچه در آسمان ها و زمین است حتی ماهیان دریا در مورد طالب علم استغفار می‌ کنند و برتری عالم بر عابد همانند برتری ماه بر بقیه ستارگان است.

وی با بیان این که طبق منابع دینی موجود علما وارثان انبیاء هستند، گفت: انبیاء از خودشان درهم و دیناری به جای نگذاشتند ولی علم را به جای گذاشته اند که هرکس از دانش آنها استفاده کند بهره فراوانی می‌ برد؛ وارث انبیاء بودن مسأله ای است که در میان طلاب و فضلا باید مهم انگاشته شود.

حجت الاسلام قاضوی تصریح کرد: یک عالم دینی در تکالیف انسانی و اجتماعی دینی باید تا جایی که برای غیر نبی امکان عمل وجود دارد، عمل کند یعنی تا جایی که ممکن است متخلق به اخلاق انبیاء شود.

قائم مقام جامعه روحانیت منطقه بیابانک در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با تشکیل این جامعه در سال 58 و برگزاری جلسات فصلی با حضور طلاب و فضلای منطقه یادآور شد: یکی از برنامه های ما مشورت و ارائه تصمیم در ارتباط با مسائل سیاسی و مشکلات روز جامعه است.

پایان پیام/414

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعترافات تکان دهنده همسرکُش ها در مشهد ! + عکس 3 زن و مرد قاتل