هزینه 300 میلیارد تومانی جمع آوری زباله در کرج


هزینه 300 میلیارد تومانی جمع آوری زباله در کرج

کرج - ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه روزانه بیش از 800 تن زباله در این کلانشهر جمع آوری می شود،گفت : عملیات جمع آوری و حمل و نقل این مقدار زباله، سالانه 300 میلیارد تومان هزینه روی دست شهرداری کرج می گذارد.

احمد خیری روز پنجشنبه در تشریح راه های مدیریت پسماند اظهارداشت : کاهش تولید زباله در کلانشهر کرج نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان است .

وی بیان داشت : اکنون در شهر کرج نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی وجود دارد که هر یک از این مجتمع ها و آپارتمان ها می توانند در فرایند کاهش تولید زباله و تفکیک آن نقشی ویژه ایفا کنند.

خیری افزود: برگزاری همایشی برای مدیران ساختمان ها، آموزش و تجلیل از این افراد که به نوعی همکاران شهرداری در مجموعه تحت مدیریت خویش هستند در دستور کار قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبار شهرداری کرج صرف چرخه جمع آوری، انتقال و دفن زباله ها می شود. این مبلغ را شهروندان پرداخت می کنند تا ۸۰۰ تن زباله ای که روزانه در کرج تولید می شود به مرکز دفن منتقل و فرآیندهای لازم روی آنها اجرا شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت : تلاش ما ایجاد ارتباط محکم و قوی بین مدیران ساختمان با شهرداری است تا آنها بتوانند مجریان طرح ها و برنامه های ما در حوزه مدیریت پسماند میان ساکنان ساختمان ها و مجتمع های شان باشند.

جمعیت کرج ظرف چهار دهه گذشته، شش برابر رشد کرده و هزاران منزل و پلاک ویلایی به حدود ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی تبدیل شده است.

کلانشهر کرج مرکز استان البرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)