خودروهای مسافربری در طارم سفلی ساماندهی می‌شوند


خودروهای مسافربری در طارم سفلی ساماندهی می‌شوند

قزوین - ایرنا - بخشدار طارم سفلی گفت: به منظور ساماندهی خودروهای مسافربری در این بخش فهرستی از اهالی دارای خودروی این منطقه  از هر روستا جهت تخصیص سهمیه سوخت به فرمانداری قزوین ارایه شده است.

رضا حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه تعداد روستاهای بخش طارم سفلی از نظر پراکندگی و مسافر محدود است و داشتن خودروی تاکسی در این منطقه برای اهالی توجیه اقتصادی ندارد از این رو بیشتر، صاحبان خودروهای شخصی اقدام به جابجایی مسافر در این منطقه می‌کنند.

وی اضافه کرد: پس از سهمیه بندی سوخت و بنا بر ضرورت ساماندهی مسافرکش‌های این بخش، لیستی از خودروهای شخصی که اقدام به مسافربری در روستاهای این منطقه می‌کنند را به فرمانداری داده‌ایم تا پس از تخصیص سهمیه سوخت، بتوانند به کار خود ادامه دهند.

بخشدار طارم‌سفلی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی های استانی جهت راه‌اندازی بازارچه محصولات کشاورزی این منطقه، گفت: این موضوع سال‌ها پیش از سوی تعاونی دهیاری‌های بخش و سازمان دهیاری‌ها پیگیری و مورد تایید نیز قرار گرفت و در حال حاضر تعیین مکان آن، محل مناقشه است.

به گفته حسنی، در این راستا طی روزهای گذشته بازدیدی از سوی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین جهت مکان‌یابی این بازارچه انجام شد اما هنوز به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده‌ایم.

بخشدار طارم سفلی اظهار داشت: به عقیده ما بهترین مکان برای ایجاد برپایی چنین بازارچه‌ای در خود منطقه طارم سفلی است تا با اتصال آن به لوشان و استان گیلان توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد و مسافران نیز هنگام بازگشت از شهرهای شمالی، بتوانند از آن بازدید و خرید کنند.

بخش طارم سفلی با مرکزیت شهر سیردان، دارای ۱۰۱ روستای دارای سکنه و ۲۵ هزار جمعیت بوده و از نظر مساحت نیز بزرگترین بخش استان قزوین محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟