عامل اغفال زنان بی سرپرست در سایت دیوار دستگیرشد


عامل اغفال زنان بی سرپرست در سایت دیوار دستگیرشد

بندرعباس- ایرنا- رییس پلیس فتا هرمزگان گفت: عامل اغفال زنان مطلقه و بی سرپرست در استان به بهانه کمک مالی در سایت دیوار دستگیرشد.

سرهنگ علی اصغر افتخاری روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: با مراجعه زنی ۳۰ ساله از شهر بندرعباس به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع تهدید و اخاذی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، پرونده اولیه تشکیل شد.
وی بیان داشت: برای پیگیری بیشتر پرونده در اختیار کارشناسان پلیس فتا هرمزگان قرار گرفت.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهارداشت: شاکی مطلقه و سرپرست یک دختر پیش دبستانی است که به علت نیازهای مالی با مشاهده آگهی در وب سایت دیوار با موضوع کمک خیریه به نیازمندان، ساده لوحانه با صاحب آگهی چت می کند.
افتخاری بیان داشت: این زن ضمن دریافت پیشنهاد ازدواج موقت از سوی شخص مجرد ۲۶ ساله عاقبت در دام مسایل غیراخلاقی گرفتار می شود وبرای رهایی از تهدید و اخاذی جهت شکایت به دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان مراجعه می کند.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهارداشت: کارشناسان برای جمع آوری مدرک دیجیتال محاکمه پسند اقدام به ردگیری و تحلیل تمام ارتباطات مجازی، ابزارهای جرم و تراکنش های مالی می کنند وسرانجام در مکاتبه قضایی و دریافت مجوزهای لازم، دستگیری متهم در مخفیگاه وی با موفقیت انجام شد وتجهیزات جرم به اداره بررسی ادله فنی ارجاع می شود.
وی یادآورشد: در گزارش های حاصله پیام ها، تصاویر و شماره های تماس قربانیان دیگر نیز استخراج شده و برای طرح شکایت قضایی به آنها اطلاع رسانی می شود.
افتخاری بیان داشت : متهم به بهانه حمایت مالی ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون ریال از طریق شبکه مجازی ضمن پیشنهاد مبنی بر ازدواج موقت به شاکیه، موفق به دریافت تصاویر خصوصی از زن های جوان می گردد وبا این شیوه اقدام به تهدید قربانی برای ادامه رابطه و همچنین خرید شارژ موبایل می کند.
وی ادامه داد: برخی از زنان بی سرپرست و نیازمند با مشاهده آگهی های حمایتی از سوی افراد ناشناس در وب سایت های عمومی با خوش باوری در دام مجرمان با نیت های جنسی گرفتار می شوند.
رییس پلیس فتا هرمزگان تاکیدکرد: بسیاری از قربانیان نیز به علت ترس از انتشار تصاویر و فیلم های گرفته شده و همچنین تبعات اجتماعی آن اقدام به شکایت نمی کنند و این موضوع باعث جسورتر شدن مجرمان می گردد.
وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است، خاطر نشان کرد : شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه خبرهای جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان