دستگاه قضایی مشکلات 200 واحد تولیدی خراسان رضوی را حل کرد


دستگاه قضایی مشکلات 200 واحد تولیدی خراسان رضوی را حل کرد

مشهد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ورود دستگاه قضایی مشکلات 200 واحد تولیدی در این استان حل شده است.

سید امیر مرتضوی عصر پنجشنبه در نشست کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه‌‏گذاری شهرستان کاشمر افزود: هیچ اداره‌ای از جمله شرکت‌‏های خدماتی حق ندارند آب، برق و گاز یک واحد تولیدی را قطع کنند و اگر به این خاطر به واحد تولیدی خسارت وارد شود باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: چنانچه به دلیل مشکلات واحد تولیدی نیاز به قطع برق، گاز یا آب واحد تولیدی باشد باید جلسه کمیسیون حمایت قضایی و ستاد تسهیل و رفع موانع تشکیل و در این کمیسیون‎ها برای نحوه پرداخت بدهی تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه ۲ مورد قطع گاز و برق در صنایع سیمان و پرورش ماهی داشتیم که شرکت‎ها را با مشکلات جدی مواجه کرد گفت: به همین منظور در قوه قضائیه دستورالعمل جلوگیری از قطع برق، گاز و آب وجود دارد و ابلاغ می‌گردد تا مشکلاتی به وجود نیاید، البته واحدهای تولیدی باید معوقات و مطالبات را پرداخت کنند.

مرتضوی افزود: پرونده‌‏های حوزه اقتصاد و کارآفرینی و صنعت ابتدا باید با رویکرد حل اختلاف و مشکلات به کمیسیون حل اختلاف رفته و در صورت حل نشدن مشکل در دستگاه قضایی بررسی شود.

وی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال بکارگیریم ادامه داد: اغلب در شعارها واحدهای تولیدی را سربازان اقتصادی معرفی می‌کنیم اما بدون کمک به آنها انتظار داریم به خط مقدم بروند و توقع داریم وضعیت اقتصاد و تولید روز به روز بهتر شود.

وی گفت: تولیدکنندگان باید از هفت خوان از جمله تامین اجتماعی، مالیات، بانک، شرکت‎های خدماتی و پیچ و خم‎های بسیار دیگر عبور کنند، این کمک به اقتصاد و تولید نیست.

مرتضوی از فرماندار کاشمر خواست در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا کمیسیون حل اختلاف برخی از ادارات را توجیه کند، البته باید جلو مهاجرت و حاشیه نشینی گرفته شود، روستاها توانمند و اشتغال در آنها ایجاد شود تا خالی از سکنه نشوند.

وی افزود: امروزه دغدغه همه ما اشتغال است لذا باید در حل برخی مشکلات به فکر تعطیل نشدن واحد تولیدی باشیم و مهلت دهیم تا مشکلات رفع گردد.

وی ادامه داد: کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع کاشمر باید مشکلات را در شهرستان پیگیری کرده و چنانچه قابل رفع نیست مکاتبه کند تا با جلساتی در استان نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام شود، از سویی واحدهای تولیدی باید تسهیلات را در جای خود هزینه کنند.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه اولویت اول شهرستان موضوع اقتصاد است، اگر مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان قابل حل نباشد برای پیگیری به استانداری منعکس می‌‏شود.

مسلم ساقی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی اغلب در زمینه مواد اولیه، سرمایه در گردش یا سوء مدیریت است افزود: از برخی بانک‌‏ها هم گلایه داریم و وقتی مشخص شده که کارشناسان بانک‎ها تعلل می‎کنند به موضوع ورود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کارخانه نخریسی منطقه در بازار فروش با مشکلاتی مواجه است که باید در استان تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه مجوز برخی واحدهای تولیدی در شهرستان ۲۴ ساعته صادر شده است گفت: گاهی به دلیل بوروکراسی ادارای مشکلاتی به وجود می‎آید اما برخی واحدهای تولیدی سوء مدیریت دارند که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

ساقی افزود: نرخ بیکاری این شهرستان کمتر از متوسط استان است و اکنون در شهرک صنعتی کاشمر ۳۵ واحد فعال است و امسال ۶ واحد راه‎اندازی مجدد و سه واحد دیگر راه‎اندازی اولیه شده است، همچنین تا پایان امسال ۲ واحد نوشیدنی‎های گازدار با سرمایه‏‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان و اسانس‎گیری و داروسازی شرکت گیاهان معطر با حدود ۶۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی کاشمر راه‎اندازی می‌شود.

دادستان کاشمر نیز گفت: طی ۲ سال گذشته تلاش شده واحدهای دارای مشکل مورد بررسی قرار گیرند و از تعطیل شدن آنها جلوگیری شود.

غلامرضا طالعی افزود: اغلب مشکلات در حوزه تسهیلات بانکی است که امیدواریم با تعامل خوب بین دستگاه‌های اداری و دستگاه قضا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

در این مراسم حجت الاسلام علی میدانی رییس دادگستری کاشمر به عنوان رییس کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و غلامرضا طالعی دادستان کاشمر به عنوان نایب رییس و دبیر این کمیسیون معرفی شدند.

شهرک صنعتی کاشمر در سال ۱۳۷۴ با ۱۰۱ هکتار واگذار شد و در حال حاضر زیرساخت‎های لازم در آن فراهم شده است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک