عزم جدی «تپولا» برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها


عزم جدی «تپولا» برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها

پول نیوز - در حالی «تپولا» در دو نوبت مجزا درخواست افزایش سرمایه از محل های مختلف داده بود که چنین امکانی پیش از ثبت افزایش سرمایه قبلی وجود ندارد. از همین رو، گزارش جدید با تغییرات روانه کدال شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «مهندسی مرآت پولاد» قصد دارد سرمایه 126 میلیارد ریالی کنونی خود را به 603 میلیارد ریال افزایش دهد.

قرار است 45 میلیارد ریال از محل واریزی نقدی، 30 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و 404 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، انجام شود.

«تپولا» هدف از این افزایش سرمایه 379 درصدی را در 7 مورد ذکر کرد.

اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت کاهش اتکاپذیری جریانات نقدی به تسهیلات مالی دریافتی وکاهش هزینه مالی بهبود سرمایه در گردش و تقویت جریانات نقدی در پشتیبانی خط تولید کاهش ظرفیت خالی تولید کاهش زیان انباشته موجود بهبود نسبت مالکانه و افزایش رقابت پذیری شرکت

شایان ذکر است که این شرکت بالغ بر 159 میلیارد ریال زیان انباشته دارد که معادل 1.2 سرمایه اسمی است.

شایان ذکر است که «تپولا» برآورد کرده با انجام افزایش سرمایه در سال 99 به سود خالص دست می یابد اما؛ همچنان برای سال 98 زیان پیش بینی کرده است.

عزم جدی «تپولا» برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها

نکته جالب توجه این است که این شرکت پیش از این درخواست افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را داده بود اما؛ در آن زمان میزان آن 513 میلیارد ریال بود؛ در حالی که اکنون به 404 میلیارد ریال تقلیل یافته است.

البته پیش از این نیز درخواست افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران داده بود که مطابق قوانین تا زمانی که افزایش سرمایه شرکتی ثبت نشده باشد، نمی تواند مبادرت به افزایش سرمایه دیگر کند. به همین دلیل شرکت گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه ترکیبی از دو محل مازاد تجدید ارزیابی و مطالبات حال شده و آورده نقدی را تهیه نماید. به عبارت بهتر، پس از وقفه ای طولانی، دو افزایش سرمایه پیشنهادی را در یک قالب ارائه کرد و مشکل قانونی آن را مرتفع ساخت. بنابراین، اکنون می تواند با خیالی آسوده در انتظار مجوز سازمان بورس بنشیند.

با توجه به قیمت 437 تومانی هر سهم «تپولا»، با فرض واریز ۱۰۰ تومان حق تقدم ها و تصویب کل میزان افزایش سرمایه پیشنهادی، قیمت تئوریک سهم در حدود 103 تومان خواهد بود؛ بنابراین، از نظر قیمت پس از افزایش سرمایه جذاب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی