نظر رهبر انقلاب درباره تخت جمشید +عکس


نظر رهبر انقلاب درباره تخت جمشید +عکس

به مناسبت بازدید مقام معظم رهبری در تاریخ 21 آذر 1367 از تخت جمشید، توییتر منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نظر ایشان را که پس از بازدید از این بنای تاریخی بیان کرده بودند، منتشر کرد.

اتاق خبر 24:

بر اساس نظر رهبری در ساخت این مکان باستانی از هنر و استعداد مثال زدنی استفاده شده و این در حالی است که زیبایی بنا در کنار ظلم حاکم وقت در حاشیه رفته است.

متن توییت منتشر شده به این شرح است:

" در بازدید از ⁧ تخت جمشید⁩،دو نکته درکنارهم دیدم:

۱.هنر واستعدادبشر؛ که بدون ابزارپیشرفته وفقط باهمت آثاری ساخت که اعجاب‌انگیز است.

‏۲.سلطه ظالمانه؛که ازآن هنر،تخت قدرت ساخته و بر کبریای ظالمانه خودافزوده.

‏در این آثار میتوان تاریخ ایران و سنتهای الهی را مشاهده کرد؛ از آن حراست کنیم. "

همچنین در ادامه متن ارسالی صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز در همین رابطه مشاهده می‌کنید:

" در بازدید از آثار تاریخی #تخت_جمشید دو نقطه روشن را در کنار یک دیگر دیدم:

نخست؛ هنر و ذوق و استعداد درخشانی را که از مواد طبیعی بدون کمک و ابزار پیشرفته و فقط با همت و قدرت بشری آثاری پدید آورده که پس از دهها قرن برای بشر امروزی اعجاب‌انگیز است.

‌سپس در کنار آن سلطه و جبروت ظالمانه‌ای را که از آن سرچشمه جوشان تخت قدرتی ساخته و بر آن بالا رفته و از آن بر کبریای ظالمانه فردی بسی افزوده و همان‌طور که در کتیبه‌ها آمده، کسی فرمانروای بسیاری شده است... ‌

این آثار را ما باید گنجینه و ذخیره ارزشمندی بدانیم که در آن می‌توان تاریخ را در انسان و ایران را و ایرانی را و عملکرد و سنّت‌های الهی را مشاهده کرد و باید آنها را حراست کنیم.

‏ ۲۱ آذرماه ۱۳۶۷ آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در جریان سفر به شهرستان مرودشت استان فارس، به بنای باستانی ‎تخت جمشید رفتند و از آن بازدید کردند. ‌"



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه عجیب و غریب دانش‌آموزی به مادرش 4 هزار سال پیش