10 هزار فقره انشعاب آب در کردستان غیرمجاز است


10 هزار فقره انشعاب آب در کردستان غیرمجاز است

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: براساس آخرین برآورد انجام شده، 10 هزار انشعاب آب غیرمجاز در شهرها و نقاط مختلف استان وجود دارد.

محمدحسین محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال یک هزار و ۱۰۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز در استان شناسایی و از این تعداد، ۵۹۴ فقره آن به مجاز تبدیل شد.

وی اضافه کرد: با فرض خانگی بودن همه انشعاب‌های غیرمجاز و براساس متوسط مصرف ماهانه ۲۰ مترمکعب، بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب آب در ماه به صورت غیرمجاز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان با بیان اینکه مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده به تدریج انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده نیز به مجاز تبدیل می‌شود.

محمدی یادآور شد: این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات‌رسانی منظم، آلودگی در شبکه توزیع آب، تضییع حقوق مشترکان، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همین طور به علت برداشت بی‌رویه، منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

وی ظرفیت تامین آب شرب سالانه در کردستان را حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تعداد پنج تصفیه خانه آب شهری و ۱۵ آزمایشگاه آب در استان فعالیت دارد.

شرکت آبفای شهری کردستان دارای ۳۷۴ هزار مشترک آب است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات این شرکت برخوردار هستند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...