هفت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی کامیاران قلع و قمع شد


هفت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی کامیاران قلع و قمع شد

سنندج - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی کامیاران گفت: هفت بنای غیرمجاز احداث شده در اراضی زراعی و باغی شهرستان قلع، قمع و تخریب شد.

بهرام کوشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی بوده و با قلع و قمع این هفت بنا ۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان در محدوده روستاهای دول کرو، نشور، فقیه سلیمان و دانان بخش موچش به وضع سابق بازگشت است.

وی اضافه کرد: بناهای غیرمجاز احداث شده در اراضی زراعی و باغی شهرستان در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی با رای قطعی مراجع قضایی قلمع و قمع شد.

کوشکی افزود: قلع و قمع بناهای غیرمجاز در این اراضی با حضور مدیر جهاد کشاورزی، قاضی اجرای حکم پرونده، نیروی انتظامی، اداره راه و کارشناسان جهاد کشاورزی اجرا شد.

رییس جهاد کشاورزی کامیاران یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی موارد را برای رسیدگی به شماره تلفن ۱۳۱ گزارش کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هدف تامین امنیت غذایی جامعه گفت: براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغ ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

کامیاران ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد که ۱۳۲ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می‌دهد که شامل ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۹۶ هزار هکتار مرتع است.

همچنین حدود ۵۳ هزار هکتار از اراضی این استان زراعی و باغی است.

شهرستان کامیاران با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)