فعال سازی رمز پویا و احراز هویت گوشی‌های تلفن همراه؛ 2 الزام برای راه اندازی


فعال سازی رمز پویا و احراز هویت گوشی‌های تلفن همراه؛ 2 الزام برای راه اندازی

عدالت با اشاره به اینکه نحوه دریافت رمز پویا و الزام مراجعه با بانک به بانک صادرکننده کارت بستگی دارد، گفت: راه اندازی رمز پویا دو الزام دارد که یکی شامل فعال سازی رمز پویا و دیگری احراز هویت گوشی‌های تلفن همراه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عشرت عدالت» عصر امروز (یکشنبه 24 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره رمز یکبار مصرف گفت: نحوه دریافت رمز پویا و الزام مراجعه با بانک به بانک صادرکننده کارت بستگی دارد.

کارشناس بانکی گفت: راه اندازی رمز پویا دو الزام دارد که یکی شامل فعال سازی رمز پویا و دیگری احراز هویت گوشی‌های تلفن همراه است.

عدالت گفت: به هر حال مشتریان باید شماره تلفن همراهی برای ارسال رمز دوم پویا به بانک اعلام کنند و طی تعهدنامه ای به بانک اجازه دهند تا بتواند از این طریق رمزپویا را برایشان فعال کند.

در ادامه این برنامه خبری رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره نحوه دریافت رمز پویا از بانک‌ها گفت: فرآیند بانک‌ها با هم فرق دارد. برخی از بانک‌ها نرم‌افزار‌های مستقل معرفی کردند و چند بانک با هم یک نرم‌افزار معرفی کردند، تعدادی از بانک‌ها در نرم افزار‌های موبایل‌بانک خود این خدمات را ارائه می‌دهند، برخی از بانک‌ها هم این خدمات را به صورت USSD ارائه می‌دهند.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه باید متناسب به این که از چه بانکی سرویس می‌گیریم و کدام کارت ما بیشتر فعال است، به سایت بانک مراجعه کنیم، گفت: باید ببینیم فرآیندی که آن بانک برای دریافت رمز دوم معرفی کرده چیست و طبق راهنمایی که در سایت بانک هست اقدام کنیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره اطمینان مشتریان از جعلی نبودن درگاه‌ها یا پیامک‌های بانکی گفت: برای فعال سازی رمزپویا نیازی به ثبت‌نام در هیچ سایت و پرداخت وجه نیست.

وی توصیه کرد: افراد از شبکه‌های اجتماعی یا پیامک به هیچ وجه این نرم‌افزار‌ها را دانلود نکنند، چون مجرمین اپلیکیشن جعلی را در این محیط‌ها به اشتراک می‌گذارند و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند. مشتریان برای هر فعالیت بانکی لازم است vpn خود را خاموش کنند، چون یکی از راههای هدایت به سمت درگاه های الکترونیک و کلاهبرداری از اطلاعات شخصی است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: نحوه کار بیشتر کلاهبرداران به این صورت است که با ترفند دانلود اپلیکیشن برای فعال سازی رمز دوم از کاربران کلاهبرداری می‌کنند، البته این تخلفات رصد و لینک‌های مجرمانه شناسایی شده و خیلی از این‌ها هم مسدود شده‌اند.

وی در توضیح بیشتر در این زمینه به ارائه مثالی پرداخت و گفت: به عنوان مثال یکی از این کلاهبرداران اینترنتی به کاربر پیامک دادند که برای فعال‌سازی رمز دوم به این لینک بروید. کاربر را به سایتی هدایت کردند که در آن سایت ثبت‌نام کرده و پرداختی از او گرفتند و اطلاعات کارت را گرفتند و عملاً فرآیند جرم پیشین (فیشینگ) صورت می‌گیرد.

سرهنگ رجبی گفت: به تمامی شهروندان توصیه می‌کنم حتماً قبل از این که رمز خود را فعال کنند به سایت بانک یا شعبه مراجعه کنند و فرایند فعال سازی رمز خود را از شعبه یا سایت بانک ببینند. برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا نیازی به ثبت‌نام در سایت و پرداخت هیچ وجهی نیست. این فرآیند کاملاً رایگان و از طریق شعب بانک است و توصیه می‌کنم افراد زودتر برای فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج