هوای استان البرز همچنان در وضعیت هشدار است


هوای استان البرز همچنان در وضعیت هشدار است

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت که وضع کیفی بیشتر شهرستان‌های این استان بر اثر استقرار ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای این استان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس جدیدترین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز در ساعت ۹:۴۰ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد برای تمام گروه های ناسالم شده و در وضعیت هشدار است.

وی اظهار داشت: بر اساس این گزارش شاخص آلودگی هوا در این شهرستان ها به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۸، ۱۵۱ و۱۵۴ قرار گرفته است.

حکیمی اضافه کرد: همچنین شاخص بر خط کیفیت هوا در شهرستان کرج۱۴۲ بوده که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس بوده و در مرز هشدار قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز روز گذشته با بیان اینکه سامانه بارشی در راه البرز است، اعلام کرد که هوای آلوده تا عصر فردا دوشنبه در این استان ماندگار است.

منصور رحمانیان گفت: با ورود سامانه بارشی از غروب دوشنبه به استان البرز شاهد بارش باران و وزش باد در این استان خواهیم بود و روز سه شنبه ضمن ادامه بارش ها ، هوای البرز سالم می شود.

رحمانیان اظهار داشت : کیفیت هوای البرز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه سالم پیش بینی می شود اما روز پنجشنبه ذرات آلاینده به استان بازمی گردد.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت : دوشنبه دمای هوا بین ۲ تا ۱۲ درجه بالای صفر و روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوای استان حدود ۶ درجه کاهش می یابد .

افزایش آلاینده امروز دوشنبه منجر به تعطیلی تمام مدارس ومهدکودک های پنج شهرستان کرج (به استثنای بخش آسارا) ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس و اشتهارد استان البرز شد.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان