​ارزان ترین خودروی تسلا


​ارزان ترین خودروی تسلا

سایبرتراک تسلا را نمی خواهید؟ به جای آن سایبرکار تسلا ببرید! فقط 25 هزار دلار!

​ارزان ترین خودروی تسلا

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سایپانیوز، بر اساس رندرینگ [در کامپیوتر] با کمی تغییر در سایبرتراک [وانت شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا] آن چه به دست می آید، یک «سایبرکار» [خودروی سایبری] خواهد شد که ظاهر آن شبیه یک خودروی هاچ بک است و شباهت زیادی به سایبرتراک دارد. حالا قرار است این «سایبرکار» ارزان ترین مدل خودروهای این شرکت خودروسازی باشد و قیمت آن در حدود 25 هزار دلار [قیمت کارخانه با احتساب دلار تقریبی 12 هزار دلار چیزی به عبارت 300 میلیون تومان] در نظر گرفته شده است. بر اساس بزرگترین مرجع قیمت خودرو در بازار آمریکا Kelley Blue Book، در سال 2019 متوسط قیمت خودرو 37,185$ است.

ارزان هست اما آیا زیبا هم هست؟ هر چند عده ای آن را طراحی آینده گرا توصیف کرده اند عده ای هم آن را زشت تر از گناه توصیف می کنند!

فولاد ضدزنگ ارزان ترین فلز برای تولید نیست ولی حتما نسبت به آلیاژهای آلومینم بسیار ارزان تر است. اگر تسلا از پرس اسمپینگ استفاده نکند و پنل های فولادی ضدزنگ به کار ببرد، دیگر این مدل به زیبایی مدل های اس و تسلا3 نخواهد بود و بیشتر شبیه سایبرتراک و خیلی زمخت به نظر خواهد آمد.

در بخش رنگ خودرو هر پیشرفتی حاصل آید، در کاهش قیمت هیچ تأثیر نخواهد داشت. بنابراین در رنگ خودرو امکان اجتناب از هزینه ممکن نیست. رنگ خودرو از بخش های گران تولید به حساب می آید. بنابر این در 5000 دلار از تولید یک خودرو هیچ گونه صرفه جویی متصور نیست.

بنابراین اگر تسلا بخواهد کاهش قیمت بدهد باید در موارد دیگر باشد برای مثال اصلا لازم نیست که سایبرکار خودرویی با سرعت بالا باشد. اما اگر باتری کوچکی برای آن در نظر گرفته شود، پیمایش بر اساس هر بار شارژ به شدت کاهش می یابد. تسلا ناچار می شود هم باتری کوچکتری به کار ببرد و هم قوای محرکه آن یک موتوره باشد. در آن صورت فقط به درد ترددهای داخل شهری خواهد خورد. به بیان دیگر اگر قرار است خودرویی در بازار آمریکا فقط 25 هزار دلار به فروش برسد، خریدار باید سطح توقع پیمایش به ازای هر بار شارژ را به حدود 200 مایل (320 کیلومتر) تقلیل دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز