پوشش سنتی سمنان با تداوم نمایشگاه مد و لباس فرهنگسازی می‌شود


پوشش سنتی سمنان با تداوم نمایشگاه مد و لباس فرهنگسازی می‌شود

سمنان-ایرنا-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار گفت: تدوام نمایشگاه‌های مد و لباس سنتی می‌تواند به ترویج نوع فرهنگ پوشش استان سمنان کمک کند و ترویج آن در جامعه را به دنبال داشته باشد.

نعمت الله قنبری نیکدل روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:برای برگزاری جشنواره مد و لباس در شهرستان گرمسار برنامه ریزی انجام شده است و بنیاد ملی مد و لباس و سازمان صنعت و معدن آماده همکاری و برپایی این نمایشگاه هستند.

وی افزود: تدوام برپایی نمایشگاه به صورت دائمی و یا سالیانه می تواند تاثیر ماندگارتری داشته باشد، برگزاری نامنظم و تنها یک بار نتیجه ای ندارد و اثرگذار نیست، تداوم نمایشگاه باعث خواهد شد چند سال آینده تاثیر خود را در جامعه نشان دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان و ناشناخته بودن لباس های سنتی این دیار، گفت: رایج نبودن استفاده از لباس سنتی در استان سمنان باعث خواهد شد بسیاری از لباس ها و طرح های آن به فراموشی سپرده شود، در نمایشگاه مد و لباس به برگزاری چند بخش خواهیم پرداخت که کارگاه‌ها و ارائه نقوش و الگوهای طراحی، لباس اجتماع، لباس میراث بومی محلی و گفتمان های تخصصی درباره طراحی لباس با تاکید بر فرهنگ بومی و حجاب و عفاف، از جمله این بخش ها است.

قنبری ادامه داد : برگزاری نمایشگاه مد و لباس و همکاری با تولیدات پوشاک و چاپ طرح ها روی لباس می تواند آینده ای روشن تر را برای طراحی لباس های شهروندان و حتی لباس های فرم مدارس و ادارات به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های تولیدی و طراحی می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرمسار طبق قوانین در نمایشگاه حضور داشته باشند و به معرفی و فروش محصولات خود بپردازند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار اضافه کرد: تاریخ برپایی این نمایشگاه هنوز قطعی نشده و زمستان ۹۸ یا اوایل سال ۹۹ تاریخ های پیشنهادی برای برپایی این نمایشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید