عشایر 10 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است


عشایر 10 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است

بندرعباس- ایرنا- بسیج عشایر جزو اولین نیروهایی بودند که در طول جنگ تحمیلی برای دفاع از این مرز و بوم به نبرد با دشمن شتافتند و در این مسیر 10 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

رییس سازمان بسیج عشایر کشور عصر دوشنبه در دومین یادواره پنج شهید عشایر در شهرستان میناب اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار عشایر در کشور وجود دارد و از هر خانواده عشایری یک یا دو نفر عضو فعال بسیج عشایری هستند.

سردار نصرت الله سیف تصریح کرد: عشایر در دفاع از نظام جمهوری اسلامی همواره پیشگام هستند و در تامین امنیت کشور به ویژه در مناطق مرزی نقش بسیار مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با استقامت و پایداری در برابر دشمنان اسلام ایستادند و به دشمنان ثابت کردند که تا آخرین قطره خون خود در برابر تجاوز بیگانگان ایستادگی می کنند و از کشور و ناموس خود دفاع خواهند کرد.

رییس سازمان بسیج عشایر کشور از برنامه ریزی های انجام شده جهت برگزاری کنگره شهدای عشایر در اوایل سال آینده خبر داد.

۲۲ نفر از عشایر هرمزگان در جنگ تحمیلی شهید شدند

فرمانده بسیج عشایر سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: ۲۲ نفر از عشایر این استان در طول جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

سرهنگ بابک اکبرمحمدی تصریح کرد: عشایر حافظان امنیت در مرزها و جزو وفادارترین اقشار به انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی برگزاری این یادواره را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در قالب کنگره یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان عنوان کرد و گفت: این کنگره در روزهای یکم تا پنجم دیماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

سرهنگ اکبرمحمدی خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی در قالب این کنگره در نظر گرفته شده و اقشار مختلف مردم ، گروه های ورزشی، فرهنگی و بنگاه‌های اقتصادی نیز در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر آن در تلاش هستند.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !