مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه راه اندازی می‌شود


مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه راه اندازی می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از راه اندازی مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه خبر داد.

مهدی عبدالمالکی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با موضوعات تاریخی و فرهنگی با دانشگاه رازی گفت: در این تفاهم‌نامه پروژه‌های مشترک و تعاملات خوبی جهت رفع نیاز شهر به لحاظ ریشه‌های تاریخی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به چهار محور اصلی این تفاهم‌نامه، گفت: اولین محور بحث ترویج هویت و فرهنگ شهر است که در همین راستا مقرر شده با راه‌اندازی انجمن تاریخ شهر، نشست‌های مربوط به تاریخ شهر با زمانبندی مشخص در فرهنگسراهای شهرداری برگزار شود.

عبدالمالکی تصریح کرد: در همین حوزه منبعد در بحث کرمانشاه‌شناسی و شناساندن اماکن تاریخی و سرمایه‌های اجتماعی، بویژه در حوزه معرفی مفاخر کرمانشاه، دانشگاه رازی یاری‌رسان شده و در کنار مجموعه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باشد.

وی افزود: در محور دوم تفاهم‌نامه راه‌اندازی «مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر» با رویکردی چند بُعدی در دستور کار قرار گرفته که برای گام نخست آن، راه‌اندازی «مرکز اسناد شهرداری» کرمانشاه استارت خواهد خورد.

این مسئول شهرداری تصریح کرد: در این مرکز اسناد مربوطه به هویت تاریخی شهر کرمانشاه گردآوری، ساماندهی و داده‌پردازی خواهد شد.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: ساختار این مرکز طراحی شده و در مرحله فراهم نمودن سازوکارِ راه‌اندازی هستیم.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه، تقویت رویدادهای مشترک را محور سوم این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: با توجه به برگزاری کنگره ملی «تاریخ‌دانان ایران» در سال آینده در کرمانشاه، در راستای این تفاهم‌نامه مقرر شد شهرداری نیز در این زمینه همکاری داشته باشد.

عبدالمالکی تصریح کرد: معتقدیم هر رویداد و اتفاق فرهنگی مربوط به کرمانشاه به تمام دستگاه‌های فرهنگی مرتبط است و در همین راستا تلاش داریم در برنامه‌های اینچنینی که به معرفی هرچه بیشتر و بهتر کرمانشاه می‌انجامد، مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: قطعا اجرای برنامه‌هایی در این راستا توسط هر دستگاهی که به معرفی بهتر کرمانشاه منجر شود، گامی موثر در رونق گردشگری شهری بوده و در همین راستا شهرداری پای ثابت تمام رخدادهای فرهنگی و گردشگری در شهر خواهد بود.

عبدالمالکی، آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان را محور چهارم این تفاهم‌نامه عنوان کرد وافزود: تلاش ما این است با روش‌های مختلف از جمله نمایش، داستان و ... بتوانیم تاریخ را به کودکان و نوجوان آموزش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سوای این چهار محور اقدامات دیگری نیز در قالب این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار دارد، گفت: از جمله این اقدامات، همکاری دانشگاه رازی در بحث نامگذاری معابر و طراحی اِلمان‌های شهری و نیز تدوین پایان‌های نامه‌های دانشگاهی در راستای شناسایی هرچه بیشتر و بهتر محلات قدیمی شهر می‌باشد.

وی از اعضای هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه رازی به جهت دغدغه داشتن در خصوص تاریخ و هویت شهر کرمانشاه قدردانی کرد.

مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه راه اندازی می‌شود

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟