روایت تلخ یک عکاس از پرونده مفتوح تخریب مسجد «بابری»


روایت تلخ یک عکاس از پرونده مفتوح تخریب مسجد «بابری»

یک عکاس و روزنامه‌نگار برجسته هندی به دلیل شهادت درباره تخریب مسجد «بابری»، 27 سال است که تحت فشار مقامات امنیتی هند قرار دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «ینی سفک»، «پراوین گاین» یکی از عکاسان و خبرنگاران برجسته هندی که شاهد تخریب مسجد «بابری» از سوی تندروهای هندو در 6 دسامبر سال 1992 میلادی بوده به گفته خود 27 سال است که مورد اذیت و آزار مقامات قضایی هند قرار دارد.

پراوین گاین در این باره گفت: به دنبال شهادت وی در خصوص مسئله تخریب مسجد بابری، مقامات امنیتی به وی سخت گیری می کنند.

وی افزود: دائما به دادگاه احضار می شوم و دادگاه دلایل شهادت من را رد می کند، زیرا وکلای مدافع به حضور من در این روز اعتراض می کنند.

این عکاس برجسته هندی که خود یکی از شاهدان عینی در خصوص تخریب مسجد بابری محسوب می شود و رهبران حزب ملی هند و یکی از منتسبان سازمان های هندی را به دست داشتن در این تخریب متهم می کند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از روزنامه نگاران شهر «فایزآباد» در ایالت «اوتارپادیش» (واقع در شمال هند) در این روز شاهد تخریب مسجد بابری بوده اند و آنان نیز با آزار واذیت مقامات رو به رو شده و همین امر باعث شده از شهادت دادن منصرف شوند.

وی ادامه داد: من به همراه جمعی دیگر از روزنامه نگاران فایزآباد شاهد تخریب مسجد بابری بوده ام و پس از آن، وکلای مدافع رهبران احزاب و سیاست مداران و سازمان های افراطی که در این تخریب دست داشته اند، دایم به ما فشار وارد کردند و آنها از شهادت دادن منصرف شدند و من به کار خود ادامه دادم و دو سال طول کشید تا دادگاه من را به عنوان شاهد قبول کند.

وی اظهار کرد: تعدادی عکس و بلیت قطار و برگه های اقامت هتل را برای اثبات حضور خود در این حادثه به دادگاه ارائه دادم، اما وکلا همچنان بر سر این مسئله خلل وارد می کنند.

این عکاس خبری تصریح کرد: این فشارها بر من به ویژه بعد از اثبات وجود من در این مکان بیشتر شد و بعد از آن علیه این وکلای مدافع شکایت کردم، اما دادگاه از بررسی مسئله شانه خالی کرد.

گاین در ادامه گفت: من تنها عکاسی هستم که شهادت داده ام و افراد دیگری که با من بوده اند از آمدن به دادگاه صرفنظر کرده و برخی از دنیا رفته اند.

وی افزود: نیروهای پلیس در آن روز در مکان حادثه حضور داشته و شعارهایی سر دادند و مانع اقدام هندوهای تندرو برای تخریب مسجد نشدند و علاوه بر آن روزنامه نگاران را کتک زدند و دوربین هایشان را شکستند و آنها را از این مکان دور کردند.

این عکاس هندی خاطرنشان کرد: پس از آن در نوامبر سال 2019 میلادی بنابر رای دادگاه عالی هند، مقرر شد هندوها در این مکان معبد خود را بنا کنند و به مسلمانان مکانی دیگر برای ساخت مسجد اختصاص یابد ؛ این درحالی است که فعالیت کارشناسان باستانی در این مکان نشان از اسلامی بودن این مکان دارد.

گفتنی است، مناقشات و بحث ها درباره این مسجد همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زیبایی عروسکی دختر لعیا زنگنه ! / عکس جوانتر شدن خانم بازیگر سریال مادرانه بعد 11 س...