طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر این سوپ خوش طعم


سوپ کرفس پیش غذایی خوشمزه با عطر و بویی متفاوت است که همچون سوپ جو، سوپ شیر و سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های مجلسی برای سفره های ایرانی است. همچنین برای رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از  این دستور می توانید سوپ کرفس را برای مهمانی های خود تهیه کنید. با مقدار موادی که در طرز تهیه سوپ کرفس قرار گرفته است می توانید برای 4 تا...

سوپ کرفس پیش غذایی خوشمزه با عطر و بویی متفاوت است که همچون سوپ جو، سوپ شیر و سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های مجلسی برای سفره های ایرانی است. همچنین برای رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از این دستور می توانید سوپ کرفس را برای مهمانی های خود تهیه کنید. با مقدار موادی که در طرز تهیه سوپ کرفس قرار گرفته است می توانید برای ۴ تا ۶ نفر تهیه کنید.

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر این سوپ خوش طعم

مواد لازم :

ساقه کرفس تازه : پانصد گرم جعفری خرد شده : نصف فنجان سیب زمینی : دو عدد متوسط پیاز : دو عدد متوسط خامه : صد گرم پنیر خامه ایی : صدگرم کره : سیصدگرم آب مرغ یا آب قلم : سه تا چهار لیوان نمک و فلفل : به میزان دلخواه آبلیمو : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر این سوپ خوش طعم

طرز تهیه سوپ کرفس :

ابتدا کرفس ها را بشویید در صافی قرار دهید تا آب اضافه آن برود و بعد در تخته ریز خرد کنید و با پیاز های خرد شده و آب مرغ روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا جوش بیاید حرارت را کم کنید تا به آرامی پخته شود .

سیب زمینی را نگینی خرد کرده و با کره سرخ کنید و به سوپ اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ کرفس باید پنیر خامه ایی را حسابی خرد کرده تا له شود سپس به مواد سوپ اضافه کرده و کامل هم بزنید برای قوام بیشتر سوپ می توانید دو قاشق جو پرک بیفزایید تا لعاب دار شود.

خامه و مقداری از سیب زمینی های سرخ شده را برای تزیین روی سوپ نگه دارید.

نمک و فلفل را در سوپ بریزید و برای چاشنی از آبلیمو استفاده کنید.

پس از جا افتادن سوپ را در ظرف مناسبی کشیده و روی آن را با جعفری خرد شده و خامه و سیب زمینی های سرخ شده تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر این سوپ خوش طعم

نکات کلیدی پخت بهتر سوپ کرفس:

سوپ کرفس جزو سوپ می باشد و می توانید در وعده افطار و پیش غذا سرو شود. می توانید برای طرز تهیه سوپ کرفس جعفری خرد شده را در آخر پخت به مواد اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه زیر آن را خاموش کنید. زمان آماده سازی مواد حدودا ۱۵ دقیقه می باشد. زمان پخت و انتظار آن به ۱ ساعت می کشد.

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر این سوپ خوش طعم

خواص گیاه کرفس:

خواص کرفس لیست بلند بالایی دارد که به سلطان سبزی ها معروف است و مادر این جا به چند مورد مهم اشاره می کنیم :

خوردن کرفس شما را از درد های معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد. کرفس سرشار از ویتامین های A ،K ،B6، منیزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منگنز و فیبر است. گیاه کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومور ها پیشگیری می کند. این گیاه منبعی فوق العاده از ویتامین ث است که به درمان سرماخوردگی و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از جمله فواید کرفس می توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد ه با خوردن روزی چند نوبت آب کرفس به وزن ایده ال خود برسید. آب کرفس برای درمان بیماری های عصبی آرامبخش فوق العاده ای است و همچنین به کاهش کلسترول خون کمک می کند. علاوه بر این با شل شدن عضلات اطراف رگ ها کمک به گشاد شدن رگ های خونی و کاهش هورمون های استرس می کند. کرفس حاوی آندروستنول و آندروستنون است که به افزایش میل جنسی کمک می کند. آب این گیاه به سم زدایی بدن و همچنین از بین رفتن سنگ کیسه ی صفرا کمک می کند کرفس خاصیت ضد التهابی دارد و به همین جهت آب کرفس برای درمان روماتیسم ، آسم ، برونشیت و نقرس مفید است این نوشیدنی برای افرادی که بی خوابی دارند هم مفید است.

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر این سوپ خوش طعم

امیدواریم در این بخش از طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و خوش طعم و نیز آشنایی با خواص کرفس لذت برده باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا