اهدای 100 تخته فرش به مصلای بیرجند


اهدای 100 تخته فرش به مصلای بیرجند

مسئول ستاد نمازجمعه بیرجند گفت: آستان قدس رضوی 100 تخته فرش را به مصلای المهدی(عج) بیرجند، اهدا کرد.

حجت‌الاسلام علی محقی، امروز چهارشنبه ۲۸ آذر، در نشست خبری اظهار کرد: در گذشته تنها چهار معاونت در چارت سازمانی ستاد نمازجمعه فعال بود که با همفکری مسئولان مربوط هم اکنون ۲۸ معاونت ستاد نمازجمعه فعال هستند.

وی افزود: برای اطلاع رسانی فعالیت‌های ستاد کارگاه خبر خوب را که توسط جوانان خوش ذوق مدیریت می‌شود، راه اندازی کردیم و نیز برای اولین بار در ستاد نماز جمعه از ظرفیت گروه‌های هنری جوان و نوجوان بهره برده‌ایم که با استقبال عموم نیز مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، مسئول ستاد نمازجمعه بیرجند ادامه داد: از مهم ترین طرح‌هایی که در فضای مصلی در کنار فریضه نماز به اجرا درآمده است، طرح بینات است که در این طرح میزهایی تحت عنوان پاسخ گویی به مسائل شرعی، میز مشاوره خانواده، میز طب اسلامی و پرسمان دینی که در آن به شبهات پاسخ داده می‌شود، دایر شده است.

محقی بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در آن به هماهنگی خوبی رسیده‌ایم طرح میز خدمت است که با تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و دستگاه مردمی ستاد نماز جمعه برقرار شده است که این طرح در گذشته به صورت بسیار محدود برگزار می‌شد، اما اکنون جمعه هر هفته در مصلی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری آدینه را در محل برگزاری فریضه نماز راه اندازی کرده‌ایم که محلی برای کودکان و نوجوانان خانواده‌های نمازگزار است و اکنون ظرفیت هفتگی ما ۲۰۰ کودک است و مربیان این کانون نیز طلابی هستند که دوره‌های مربوط با حوزه کودکان را فراگرفته‌اند.

مسئول ستاد نمازجمعه بیرجند افزود: طرح‌های دیگری تحت عنوان ترنم ذکر که در آن از قوای جوان و نوجوان مانند موذنین دانش‌آموز استفاده می‌شود و طرح تبیان که در آن به آموزش امنیتی نیروی انتظامات مصلی پرداخته می‌شود نیز توسط ستاد نماز جمعه در حال برگزاری است.

محقی بیان کرد: طرح همکاری تحت عنوان شبکه ارتباطی نور بین ستاد نماز جمعه و اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان اجرا شده که در خصوص جذب خادم یاران دانش‌آموز بوده و از استقبال خوبی از سمت دانش‌آموزان مواجه شده است.

وی از مفروش شدن مصلی المهدی بیرجند خبر داد و اظهار کرد: در زمان تولیت آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی توسط ایشان دستور اهدای فرش به مصلی بیرجند داده شده بود که متاسفانه با بروز مشکلات اجرای این دستور به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: با نشست‌هایی که با آیت الله مروی، تولیت کنونی آستان قدس داشتیم، ایشان دستور اهدای ۱۰۰ تخته فرش شش متری به مصلی المهدی بیرجند را صادر کردند که این فرش‌ها ابتدای هفته جاری به دست ما رسید و امروز مراسم مفروش کردن مصلی را برگزار کردیم.

محقی تصریح کرد: طرح راه اندازی بازارچه‌ای از محصولات دستی روستاییان و کودکان کار را در دستور کار قرار داده‌ایم که هرهفته همزمان با برگزاری فریضه نماز دایر می‌شود که فردا جمعه ۲۹ آذرماه اولین روز برگزاری این بازارچه است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر تغذیه بر سطح استرس مرغ بومی