سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در چابهار کمتر از 6 دهم است


سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در چابهار کمتر از 6 دهم است

چابهار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در چابهار کمتر از 6 دهم تخت است بطوریکه برخی مواقع برای بستری بیماران با کمبود شدید تخت روبرو می‌شویم.

محمدمهران امینی‌فرد عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور یک و ۶ تا یک و هشت دهم به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک است.

وی تصریح کرد: زمین بیمارستان قبلی سینا چابهار با همت و همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری تغییر کاربری و به تجاری تبدیل شده و آماده فروش به سرمایه گذاران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ‌زنی شده و نیازمند بودجه ملی و باز کردن ردیف اعتباری مستقل است.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت بودجه‌ای و اعتباری و شرایط سخت اقتصادی را در نظر داشت و براساس واقعیت های جامعه حرکت کرد، گفت: منکر کمبودها و مسائل و مشکلات در حوزه بهداشت ودرمان نیستیم اما تلاش برای کاهش مشکلات علیرغم کمبودها با جدیت ادامه دارد.

دکتر امینی‌فرد بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان را زیر پوشش دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نظر مساحت و جمعیت زیرپوشش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: تکمیل طرح های نیمه تمام بهداشتی ودرمانی و بالابردن شاخص های سلامت از اولویت هاست و امیدواریم با بهبود شرایط اعتباری بخشی از مشکلات مرتفع شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز اظهار داشت: بیمارستان امام علی (ع) چابهار از ۲۵ تخت درمانگاهی هم اینک به ۱۹۶ تخت ارتقا پیدا کرده است و با استانداردهای کشوری فاصله دارد.

دکتر محمود حسین‌بر با اشاره به انتشار تصاویری از بستری شدن بیمار برروی صندلی در بیمارستان چابهار در شبکه‌های اجتماعی گفت: منکر کمبود تخت بیمارستانی نیستم اما بستری کردن بیمار بر روی صندلی نیز صحت ندارد و به نوعی شیطنت رسانه‌ای است و عکسی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مربوط به بیمار بستری نیست بلکه کسانی هستند که فقط سرم دریافت و به منزل مراجعت میکنند و یا در حد یک ساعت بر روی صندلی به استراحت می‌پردازند.

چابهار نیازمند بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: شهرستان چابهار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر نیامند بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی است ولی هم اینک کمتر از ۲۰۰ تخت دارد.

رحمدل بامری افزود: بیماران کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند و یا به نوعی می توان گفت از جاسک تا راسک با جمعیت حدوده ۷۵۰ هزار نفر به بیمارستان چابهار مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از خواسته های بحق مردم محروم این منطقه است و باید مردم از امکانات لازم و پزشک بهره مند باشند تا مجبور به عزیمت به سایر استان های کشور نباشند.

فرماندار چابهار گفت: این شهرستان بندری با وجود داشتن فرصت‌های خوب تجاری، اقتصادی و گردشگری متاسفانه از محروم ترین نقاط ایران از نظر شاخص‌های بهره‌مندی از آب، آموزش، راه، بهداشت، برق، تلفن و اینترنت است و هنوز شاخص بهره مندی مردم از آب سالم و بهداشتی کمتر از ۲۱ درصد است.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، تخصیص ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، اعزام پزشک براساس چارت سازمانی مصوب و تکمیل خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی در چابهار را خواستار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشییع پیکر مطهر شهیدان«محسن کیخوایی»و«مهران شوری زاده»در زاهدان