فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی در زنجان 54 درصد کاهش یافت


زنجان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: فوتی‌های ناشی از...
زنجان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی و مصرف موادمخدر و روانگردان در این استان طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 54.55 و 30.43 درصد کاهش یافته است.

دکتر مهرداد ستاره روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مرگ‌های ناشی از سوختگی، حوادث کار و غرق‌شدگی طی این مدت به ترتیب ۱۰۰ ، ۲۵ و ۱۶.۶۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی (CO) طی هشت ماهه سال جاری، سه نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.

ستاره خاطرنشان کرد: معاینه‌های مربوط به تصادفات رانندگی طی این مدت، ۲۴۵ مورد بود که در مقایسه با ۲۳۳ معاینه سال گذشته ۵.۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به معاینه‌های انجام شده طی هشت ماهه سال جاری، گفت: معاینه‌های مربوط به حوادث کار، معاینات عمومی و نزاع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۶.۶۱ ، ۱.۰۴ و ۱.۰۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه معاینه‌های مربوط به تصادف در این مدت ۱.۲۳ درصد کاهش یافته است، افزود: مجموع معاینه‌ها طی هشت ماهه سال جاری ۲۸ هزار و ۶۹ مورد بود که در مقایسه با ۲۸ هزار و ۸۵ مورد مدت مشابه سال قبل، ۰.۰۶ درصد (شش صدم درصد) کاهش دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به آمار این دستگاه در آبان سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، گفت: مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در این مدت ۲۱ نفر بود که در مقایسه با ۲۳ مورد مدت مشابه سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش یافته است.

ستاره خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مصدومان بستری از مرداد سال گذشته در بیمارستان‌ها معاینه شده و فقط مصدومان دارای مصدومیت جزئی به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته