سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی


سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

کارگردان نمایش تراژدی زمین و دلقک‌ها گفت: هنر نمایش و تئاتر نقش بسیار پررنگی را در فرهنگ سازی جامعه ایفا می‌کند.

جمال رنجبر در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با نمایش هنری تراژدی زمین و دلقک‌ها که بیانگر ضرورت توجه نسل امروز به حفظ محیط زیست و کره زمین برای بهره آیندگان است اظهار کرد: تراژدی زمین و دلقک ها با ۱۴بازیگر و مجموعا ۵۰ نفر از عوامل فعال در پشت صحنه، روایتگر دختربچه و پسربچه‌ای در سال ۲۰۵۰ هستند که وقتی شاهد نابودی کره زمین می شوند به دوره ما سفر می کنند تا مانع از این فاجعه شوند.

وی افزود: سپس این سفر در زمان ادامه می‌یابد تا منشا اصلی نابودی زمین را بیابند که در همین راستا تا دوره انیشتین، ادیسون، نوبل و...نیز پیش می‌روند تا مانع از اختراعات آنان که در نابودی زمین سهم دارد بشوند که البته همواره یک قدم عقب بوده و دیر می‌رسند.

کارگردان این نمایش می گوید سعی شده تا این کار با استاندارهای لازم تطابق داشته و مخاطب پسند تهیه و اجرا شود چراکه موضوع مهمی را روایت می کند که توجه خاص کودکان و نوجوانان و حتی والدین آنها را می طلبد.

رنجبر معتقد است دوران کودکی و نوجوانی یکی از ریشه ای ترین و اساسی ترین دوره های زندگی است که آموزش، تربیت و فرهنگ سازی در آن برهه برای افراد بسیار اثربخش خواهد بود و دقیقا به همین منظور این نمایش مختص کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین شد تا شاهد تاثیر بیشتری باشیم.

سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

او نمایش و تئاتر را ابزار موثری در انتقال محتوا دانست و گفت: یک ساعت نمایش می تواند چند برابر طرق دیگر در انتقال محتوا به مخاطب مثمرثمر بوده و قدرت مثلث تجسم، تصور و درک کودک از مسئله مورد نظر را دوچندان کند.

کارگردان نمایش های این روزهای کودک و نوجوان در سطح استان البرز دلیل اصلی گرایش خود به نمایش کودک و نوجوان را افزون بر اثرگذاری آموزش‌ها در این دوره، لمس کمبود امکانات هنری در سنین کودکی خود عنوان کرد و گفت: در تلاش است فرزندان این مرز و بوم در حوزه هنر نمایش با فقر و کمبود مواجه نشوند.

این هنرمند ضمن تشکر از فرماندار نظرآباد و دیگر مسئولین همراه در این شهرستان بیان کرد: قطعا حمایت و همراهی مسئولین از هنر می‌تواند در فرهنگ سازی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و... موثر باشد.

رنجبر در ادامه یادآور شد: این اثر هنری تاکنون در شهرستانهای نظرآباد و ساوجبلاغ به نمایش عموم درآمده و در بهمن ماه سال جاری نیز برای کل دانش آموزان نظرآبادی اجرا خواهد شد و همچنین برای شرکت در جشنواره کودک و نوجوان کشور نیز آماده ایم.

سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

وی در پایان در بیان نیازهای هنری شهرستانی که صاحب ۹۰۰۰ سال فرهنگ و مدنیت است تشریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی در نظرآباد ما نه سینما و نه فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی مناسبی داریم که اینها موجب فاصله بین عام مردم عزیزمان با هنر و تئاتر شده که امیدوارم مسئولین مربوطه در این حوزه برای این مهم چاره اندیشی کنند.

کارگردان نمایش تراژدی زمین و دلقک‌ها در پایان در خصوص نگارش نمایشنامه ای با محوریت کودکی هیتلر گفت: در حال حاضر نیز مشغول به نگارش نمایشنامه جدیدی هستم که در آن کودکی و نوجوانی هیتلر را مرور خواهیم کرد تا ببینیم برای پیشگیری از این جنگ‌ها چه کارهایی می‌شد کرد.

سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

سفر به گذشته برای جلوگیری از یک تراژدی

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دردسر جدید پرسپولیس؛ هر بازی یک اخراجی!