210میلیارد ریال تسهیلات به بخش دامپروری بانه اختصاص یافته است


210میلیارد ریال تسهیلات به بخش دامپروری بانه اختصاص یافته است

مدیر اداره جهاد کشاورزی بانه، گفت: سال گذشته 170 میلیارد ریال و امسال نیز 40 میلیارد ریال تسهیلات به بخش دامپروری اختصاص یافته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بانه، گفت: سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال و امسال نیز ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش دامپروری اختصاص یافته است.

کریم شریفی در دومین جلسه شورای کشاورزی شهرستان بانه، با اشاره به اینکه هویت دار کردن دام ها در راستای قانون نظامند سازمان جهاد کشاورزی و جلوگیری از افزایش قاچاق دام اجرا می‌شود، اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۱۲۳ راس دام سنگین، ۱۸۰ راس دام سبک بیمه شده و ۱۵۰ راس دام سنگین و ۵۰ راس دام سبک پلاک گذاری شده است.

وی افزود: سرانه تولید گوشت قرمز در بانه یک هزار و ۲۷۰ تن در سال است که تاکنون نیاز شهرستان را تامین کرده و با اجرای طرح پیشخوان، سرانه تولید گوشت در بانه ۲ هزار و ۵۷۰ تن در سال افزایش می یابد.

بخش کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای دستیابی به خودکفایی دارد

در ادامه محمد امین زاده، سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیت های بخش کشاورزی بکارگیری نشده است، عنوان کرد: بخش کشاورزی به عنوان مهم ترین بخش اقتصادی کشور ظرفیت‌های بسیاری خوبی برای دستیابی به خودکفایی و اشتغالزایی دارد.

وی ذکر کرد: علیرغم وجود آب، هوا و خاک مناسب کشاورزی شهرستان پیشرفت زیادی نکرده و از ظرفیت های این بخش تاکنون به طور کامل استفاده نشده است.

سرپرست فرمانداری بانه، خاطرنشان شد: برخی از محصولات در شهرستان بازده خوبی ندارد و گاهی هم کیفیت برخی از محصولات مناسب نیست که باید راهکارهایی برای افزایش کیفیت و بازده محصولات ارایه و اجرایی شود.

امین زاده یادآور شد: باید از ظرفیت های اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال و افزابش تولید استفاده شود و ظرفیت های ناشناخته در بخش های مختلف نیز شناسایی شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟