ذخیره‌سازی شکر و برنج در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد


ذخیره‌سازی شکر و برنج در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری از ذخیره‌سازی بیش از 10 هزار تن کالای اساسی پرمصرف شکر و برنج در این استان خبرداد و گفت: این میزان ذخیره‌سازی نسبت به سال گذشته دو برابر پیش‌بینی شده است.

الله‌کرم نصیری روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار این استان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ، روند ذخیره‌سازی ۶۰۰ تن گوشت مرغ برای روزهای پایانی سال و شب عید نیز به منظور تعادل قیمت این ماده پروتئینی پر مصرف در استان انجام می‌شود.

وی، از ذخیره‌سازی و آماده توزیع ۷۶ تن گوشت منجمد با قیمت مصوب دولتی به منظور تعادل بخشی در بازار و حمایت از اقشار کم‌درآمد در ۳ ماهه آخر سال خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده افزون بر ۵۲ تن آن بزودی در اختیاری شرکت‌های تعاونی کارگری، فرهنگیان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، در صورت نوسانات قیمت و به منظور تامین مواد پروتئینی استان و تعادل در بازار مصرف، آمادگی توزیع روزانه افزون بر ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد در بازار با قیمت مصوب در این استان وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از نظارت کامل بر توزیع مایحتاج مردم به ویژه مواد پروتئینی خبر داد.
سجاد رستمی، به نبود محدودیت عرضه گوشت مرغ گرم و سرد در طول سال جاری اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان جهادکشاورزی استان، نهاده و خوراک مورد نیاز طیور و دام با قیمت مصوب تامین و ذخیره‌سازی شده است.
وی تصریح کرد: با روند جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، هیچ گونه مشکلی برای تامین گوشت مرغ در طول سال جاری وجود ندارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از آغاز گسترده توزیع گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد در استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان، با نظارت کامل در بازار توزیع می‌شود.
رستمی افزود: تامین کالا در این استان به راحتی انجام می‌شود و در شرایط کنونی بازار استان آرام و تمامی اقلام اساسی مردم در انبارها موجود است.

رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۵۰ هزار قطعه‌ای در دو دوره معین در مرغداری‌های این استان در بهار و تابستان امسال برای تامین گوشت مرغ مصرفی استان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی نیز برای تامین گوشت مرغ شب عید امسال مردم استان در نظر گرفته شده است.

ذبیح‌الله غریب، با بیان اینکه جوجه‌ریزی در ۲۰۴ واحد مرغداری گوشتی این استان انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای تامین گوشت مرغ تا پایان سال هیچ محدودیتی وجود ندارد.
رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت سفید در این استان ۵۰ تن است، افزود: مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می‌شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه ،مرغداری‌های استان موظف به رعایت قیمت گوشت مرغ و عرضه با قیمت مصوب تعیین شده تحویل به مشتری شدند.

تشکیل کارگروه هفتگی تنظیم بازار در شهرستانها ۱۰ گانه با ریاست فرمانداران ، پیش بینی تامین یکهزار ۲۰۰ تن میوه شب عید توسط مباشران سازمان تعاون روستایی با نظارت اداره متولی و نظارتی از عمده مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان بود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی