برگزاری پنجمین اجلاس سراسری «فعالان مردمی جهاد و شهادت»/ شناسایی 700 مجموعه مرتبط در کشور


حجت‌الاسلام جوشقانیان با اعلام برگزاری پنجمین اجلاس...
حجت‌الاسلام جوشقانیان با اعلام برگزاری پنجمین اجلاس سراسری «فعالان مردمی جهاد و شهادت» در روزهای 12 و 13 دی ماه، گفت: 700 مجموعه مردمی فرهنگ جهاد و شهادت در کشور شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین جوشقانیان» در نشست خبری پنجمین اجلاس سراسری «فعالان مردمی جهاد و شهادت» که امروز (دوشنبه، دوم دی ماه) در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ جهاد و شهادت را اصلی ترین عامل حفظ اسلام در طول تاریخ می دانند، گفت: مقام معظم رهبری معتقدند در همه حوزه ها از جمله فرهنگ و شهادت اولا باید کار تشکیلاتی صورت گیرد و ثانیا اتکای اصلی به مردم و نه به حاکمیت باشد؛ از این رو ما حدود 10 سال پیش شبکه سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت را تاسیس کردیم.

دبیر شبکه فعالان مردمی جهاد و شهادت افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که پس از ایام الله دهه فجر سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، محور اصلی برنامه های پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت است.

وی اضافه کرد: 700 مجموعه مردمی فرهنگ جهاد و شهادت در کشور شناسایی شده اند که ما از همه آنها برای شرکت در پنجمین اجلاس «فعالان مردمی جهاد و شهادت» دعوت کردیم که 350 مجموعه آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کردند.

جوشقانیان با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی در روزهای دوازدهم و سیزدهم دی ماه در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: هویت بخشی و ایجاد وحدت میان مجموعه های مردمی فعال در حوزه جهاد و شهادت مهمترین هدف ما در برگزاری اجلاسیه های چهارساله فعالان این حوزه است.

وی ادامه داد: لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم کار تشکیلاتی در حوزه جهاد و شهادت و هم افزایی میان فعالان قرآنی، مسجدی و هیئتی در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت هدف مهم دیگر ما در این زمینه است.

دبیر شبکه فعالان مردمی جهاد و شهادت بازخوانی نقش و کارکرد فرهنگ جهاد و شهادت در گام اول انقلاب اسلامی را از اهداف دیگر پنجمین اجلاس فعالان مردمی جهاد و شهادت برشمرد و گفت: بررسی نقش و کارکرد فرهنگ جهاد و شهادت در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب هدف دیگر ما در این اجلاس است. در واقع ما از یک سو باید نقش و کارکرد این فرهنگ در چهل سال اول انقلاب را بررسی کنیم و از سوی دیگر بدانیم که این فرهنگ چه نقشی در چهل سال دوم انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت نقش مهمی در مبارزه با جریان غربی، عبری عربی دارد، اظهار کرد: دشمن با اطلاع از اهمیت این فرهنگ با ایجاد شبهات مختلف به دنبال کمرنگ کردن روحیه ایثار و از خود گذشتگی در میان مردم به ویژه نسل جوان است.

جوشقانیان با بیان اینکه چندین نشست تخصصی در پنجمین اجلاس سراسری برگزار می شود، گفت: این نشست ها با حضور فعالان برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره های شهدا برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی کشور از جمله سردار جعفری، محمد علی جعفری، استاد رحیم پور ازغدی و حجت الاسلام مهدی ماندگاری در پنجمین اجلاس فعالان مردمی جهاد و شهادت سخنرانی می کنند، یادآور شد: برگزاری این اجلاس در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مزیت های آن است.

وی در پایان به نقش مهم خانواده ها در نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت در میان نسل های جدید انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دو نشست تخصصی در همین ارتباط در پنجمین اجلاس فعالان مردمی جهاد و شهادت برگزار می شود.

پایان پیام/397
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته