14 کاربرد و مصرف چوب دارچین که باید بدانید


چوب دارچین شکلی جالب و خوش‌عطر از دارچین است که به شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. می‌توانید از چوب دارچین برای ساختن انواع مختلف دست‌سازها استفاده کنید، یا عطر... نوشته 14 کاربرد و مصرف چوب دارچین که باید بدانید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

چوب دارچین شکلی جالب و خوش‌عطر از دارچین است که به شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. می‌توانید از چوب دارچین برای ساختن انواع مختلف دست‌سازها استفاده کنید، یا عطر خوشایند آن را به انواع غذاها اضافه کنید. هنگامی که چوب دارچین را در آب دم کنید، از مایع حاصل می‌توانید برای تهیه‌ی نوشیدنی‌های خوش طعم و مزه‌ استفاده کنید.

14 کاربرد و مصرف چوب دارچین که باید بدانید

14 کاربرد و مصرف چوب دارچین که باید بدانید

کاربرد و مصرف چوب دارچین

صنایع دستی

۱. از چوب دارچین و نوارهای چرمی برای تهیه‌ی دست‌سازهای معطر استفاده کنید.

یک قطعه بند چرمی را به طول حدود 12 اینچ (30 سانتی‌متر) از مرکز توخالی 3 چوب دارچین رد کنید. این سه چوب‌دارچین را به شکل مثلث دربیاورید، سپس بند را محکم بکشید تا شکل آن حفظ شود. دو سر بند چرمی را به هم گره بزنید. برای آویزان کردن این دست‌ساز تزئینی، یک قطعه دیگر از بند چرمی را به طول حدود 4 اینچ (10 سانتی‌متر) ببرید. آن را از بالای مثلث رد کنید و محکم گره بزنید.

– به جای بند چرمی می‌توانید از یک تکه طناب یا کنف نیز استفاده کنید.

– بر اساس جایی که می‌خواهید از این دست‌ساز استفاده کنید می‌توانید دیگر قطعات تزئینی مناسبتی نیز به آن اضافه کنید.

۲. یک شمع دارچینی درست کنید.

4 چوب‌دارچین را خرد کرده و کنار بگذارید. قالب شمع (می‌توانید از یک شیشه، کاسه کوچک یا هر ظرف کوچکی که دوست دارید استفاده کنید) را روی یک سطح صاف قرار بدهید. انتهای یک فتیله شمع را در مرکز کاسه قرار دهید و سپس انتهای دیگر را دور یک مداد بپیچید تا فتیله صاف و در جای خودش بماند. موم شمع را در یک تابه نچسب روی حرارت پایین ذوب کنید. پس از ذوب شدن، دارچین خرد شده را با موم مخلوط کرده و سریعاً موم داغ را درون قالب شمع بریزید تا تقریباً ۴/۳ آن پر شود.

– اجازه بدهید موم دست کم ۱۵ دقیقه خنک و سفت شود و بعد مداد را بردارید و فتیله را به هر مقداری که لازم است برش بزنید.

– برای بیش‌تر شدن رایحه‌ی دارچین شمع، چند قطره عصاره‌ی دارچین را به موم زمانی که ذوب است، اضافه کنید.

۳. پات پوری خانگی معطر خودتان را بسازید.

فر را تا 250 درجه‌ی فارنهایت (121 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سیب و یک پرتقال را ریز خرد کنید و برش‌ها را روی یک سینی پخت قرار بدهید. برش‌های میوه را به مدت یک ساعت و نیم پخته، سپس آن‌ها را از فر خارج کنید تا خنک شوند. پس از آن‌که خنک شدند، آن‌ها را در یک ظرف بزرگ با حدود 2 قاشق غذاخوری (28.3 گرم) میخک، 3 تا 5 چوب دارچین و حدود 2 قاشق غذاخوری (28.3 گرم) انیسون ستاره‌ای مخلوط کنید.

– درپوش را روی ظرف قرار داده و بگذارید این ترکیب به مدت 1 روز بماند و بعد آن را در یک کاسه یا شیشه‌ی تزئینی در معرض دید قرار بدهید.

۴. چند چوب دارچین را به هم ببندید تا به راحتی یک زیر لیوانی معطر آماده کنید.

حدود 5 یا 6 چوب دارچین بردارید. کمی چسب کار دستی را به مرکز یکی از چوب‌دارچین‌ها بزنید و یک چوب دیگر را به آن محکم فشار دهید تا این دو خوب به هم بچسبند. این روند را تکرار کنید تا همه‌ی 5 یا 6 چوب دارچین به هم چسبیده باشند.

– برای افزودن زیباییِ بصری بیش‌تر به زیرلیوانی‌تان، یک قطعه طناب رنگی یا کنف را در انتهای چوب دارچین‌ها (مانند کلک) ببندید. این کار باعث می‌شود که زیرلیوانی‌ها زیباتر به نظر برسند.

۵. چند چوب دارچین را روی بسته‌ی هدیه‌تان بچسبانید تا سبک شخصی خودتان را داشته باشید.

برای این‌که هدایای‌تان ظاهری زیبا و متفاوت پیدا کنند، با استفاده از نوار، روبان یا نخ‌های رنگی چند چوب دارچین را روی هدایای‌تان ببندید. گیرنده‌ی هدیه مطمئناً از زحمتی که برای زیباسازی بسته کشیده‌اید و رایحه‌ی دلپذیر آن ممنون خواهد بود.

– علاوه بر هدایای بسته‌بندی شده، می‌توانید چند چوب دارچین را روی صابون یا شیشه‌ی مربا قرار دهید و به این ترتیب یک هدیه‌ی آسان اما خلاقانه برای دوستان، همسایگان یا اعضای خانواده‌تان آماده کنید.

۶. یک کیسه‌ی دورکننده‌ی بید برای کمدتان درست کنید.

یک کیسه توری کوچک را با چوب دارچین، 1 قاشق غذاخوری (14.3 گرم) فلفل سیاه و 1 قاشق غذاخوری (14.3 گرم) میخک کامل پر کنید. کیسه را داخل کمد آویزان کنید یا آن را در یک کشو قرار دهید تا بیدها از لباس‌های‌تان دور بمانند.

آشپزی

۱. شربت دارچین آسان خانگی درست کنید.

4 ساقه دارچین را به 2 فنجان (470 میلی‌لیتر) آب در یک قابلمه اضافه کنید. اجاق گاز را با حرارت بالا روشن کنید تا آب به جوش بیاید، سپس شعله را پایین بکشید تا ترکیب آرام بجوشد. بگذارید چوب دارچین به مدت حدود 25 دقیقه بجوشد، سپس اجاق را خاموش کنید و بگذارید قابلمه 15 دقیقه بماند تا خنک شود. چوب دارچین را از آب خارج کنید، سپس 1.5 لیوان (192 گرم) شکر سفید به آب اضافه کنید. اجاق گاز را روی شعله‌ی کم روشن کنید و آب را به مدت 7 دقیقه مجدداً گرم کنید. پس از حل شدن شکر، بگذارید شربت خنک شود بعد آن را استفاده کنید یا داخل یک شیشه نگهداری کنید.

– اگر ذرات چوب‌دارچین در حین جوشیدن وارد آب شد، بهتر است مایع را از صافی رد کنید.

– شربت دارچین خانگی‌تان را می‌توانید روی بستنی، وافل یا پنکیک استفاده کنید.

۲. یک ساقه چوب دارچین را روی برنج قرار دهید تا عطر و طعمی بی‌نظیر داشته باشد.

برای این کار بعد از آن‌که برنج‌تان را داخل پلوپز ریختید، ساقه‌ی دارچین را روی برنج قرار بدهید.

– اگر پلوپز ندارید، می‌توانید یک چوب‌دارچین را به قابلمه‌ی برنج و آب اضافه کنید.

– برنج همراه با چوب دارچین در غذاهای آسیایی، خاورمیانه و شمال آفریقا مصرف می‌شود.

۳. برای داشتن یک صبحانه‌ی آرام‌بخش یک تکه دارچین را در جوی دوسر بریزید.

هنگام پختن جوی دوسر روی اجاق گاز، بسته به ذائقه خودتان، 1 یا 2 تکه چوب دارچین به آن اضافه کنید. به این ترتیب صبحانه‌تان عطر و طعمی فوق‌العاده خواهد داشت.

– چوب‌دارچین یک افزودنی عالی است برای جو دوسری است که با سیب، هلو، کشمش یا پوره کدو تنبل تهیه می‌شود.

۴. از چوب دارچین برای طعم دادن به گوشت‌ها، خورش‌ها و خوراک‌ها استفاده کنید.

وقتی گوشت گاو، مرغ، یا گوشت بره را می‌پزید، یا هنگام تهیه غذاهای خورشی یا خوراک‌ها یک تکه چوب دارچین به مواد اضافه کنید. چوب دارچین باعث نمی‌شود که گوشت یا خورش طعم دارچین بگیرد، بلکه طعم و عطری بسیار خوشایند به آن اضافه می‌کند.

تهیه نوشیدنی

۱. از چوب دارچین برای هم زدن چای استفاده کنید تا عطر خوبی بگیرد.

چای یا دمنوش‌تان را مطابق دستور تهیه کنید. پس از آماده شدن دمنوش، در حالی که هنوز داغ است از چوب دارچین برای هم زدن آن استفاده کنید. می‌توانید با دارچین چای را هم بزنید تا کمی عطر و طعم آن را بگیرد، یا هنگام دم کردن دمنوش یا چای، چوب را داخل آب بیندازید تا عطر تندتری داشته باشد.

– چوب دارچین را می‌توانید چندین بار استفاده کنید تا زمانی که عطر آن تمام شود. خیلی ساده آن را با آب داغ آبکشی کنید و قبل از استفاده، بگذارید مجدداً خشک شود.

۲. یک چوب دارچین را همراه شکلات داغ بجوشانید.

برای درست کردن شکلات داغ نیومکزیکو، شیر، پودر کاکائو و شکر سفید را درون یک ظرف بریزید. چوب دارچین را اضافه کنید، سپس اجاق گاز را روی شعله‌ی پایین روشن کنید. مایع را در حالی که روی حرارت پایین است مدام هم بزنید. هنگامی که ترکیب نزدیک به جوشیدن بود، اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد آن را داخل لیوان سرو کنید.

– می‌توانید بگذارید چوب دارچین داخل لیوان بماند، یا اگر دوست دارید آن را با قاشق بردارید.

– به جای پودر کاکائو و شکر نیز می‌توانید از بسته‌ی شکلات داغ آماده استفاده کنید.

۳. ساقه‌های دارچین را برای آماده کردن قهوه با عطر و طعمی منحصر به فرد استفاده کنید.

مقدار مورد نیاز قهوه را طبق معمول داخل دستگاه قهوه‌ساز بریزید. سپس یک چوب دارچین را روی پودر قهوه بگذارید. قهوه‌ساز را روشن کنید و مطابق معمول قهوه‌تان را دم کنید.

– با این کار فقط عطر و طعم ملایم دارچین را به قهوه‌تان اضافه می‌کنید. اگر می خواهید عطر دارچین قوی‌تر باشد، از چوب دارچین دیگری برای هم زدن قهوه‌تان در حالی که هنوز داغ است استفاده کنید.

۵. دمنوش ساده‌ی دارچین را به عنوان یک نوشیدنی گرم و آرام‌بخش تهیه کنید.

یک لیوان آب را در کتری یا مایکروویو گرم کنید. پس از گرم شدن آب، یک چوب دارچین را به مدت حدود 10 دقیقه در آب داغ دم بگذارید.

– هرچند این دمنوش بسیار ساده است، اما دارچین می‌تواند برای کمک به تسکین ناراحتی معده بسیار مؤثر باشد.

– دارچین خواص آنتی‌باکتریال دارد و بنابراین می‌توانید دمنوش آن را برای درمان بیماری پای ورزشکاران استفاده کنید. به این ترتیب که مقدار زیادی از دمنوش را آماده کرده و به مدت ۲۰ دقیقه پا را داخل آن خیس بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع:wikihow

۱۴ کاربرد و مصرف چوب دارچین که باید بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل