سیاست‌گذاران باید سیاست‌گذاری روی پژوهش را جدی بگیرند


معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با سرمایه‌گذاری درست و اصولی روی پژوهش می‌توانیم آن را به محصول تبدیل کنیم.

سیاست‌گذاران باید سیاست‌گذاری روی پژوهش را جدی بگیرندمحمدرضا موحدی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،: پیشرفت اقتصادی مبتنی‌بر توسعه فناوری است و در کشورهای پیشرفته دنیا مانند کشور چین حوزه‌های اقتصادی مبتنی‌بر توسعه کارخانه‌ها، تولید قطعات و مواد است که بر مبنای تولیدات صنعتی است و آنها را به کشورهای در حال توسعه صادر می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: ارزش افزوده‌ ی تولیدات مبتنی‌بر دانش‌بنیان و فناوری‌های جدید ارزش بسیاری زیادی دارد به همین دلیل کشور ما هم باید علاوه بر صنایع سنتی، به تولیدات مبتنی بر فناوری‌های جدید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

موحدی اضافه کرد: اگر بخواهیم در اقتصاد کشور رشد پیشرفت زیادی داشته باشیم، سرمایه‌گذاری در بخش توسعه فناوری یک راهکار اساسی و مهم است تا بتوانیم نتیجه خوبی از آن بگیریم.

بیشتربخوانید:نقش صنعت رنگ در صنایع پرکاربرد کشور

او تأکید کرد: پژوهش مبنا و گام اول توسعه ی فناوری است، ما باید دارای پژوهش درست و اصولی باشیم تا بتوانیم آن را به فناوری و محصول تبدیل کنیم خوشبختانه کشور ما به لحاظ نیروی انسانی تا حدی زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی دارند اما همچنان باید ظرفیت بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: در کشور ما پتانسیل پژوهشی زیاد است اما با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانیم آن را به فناوری تبدیل کنیم و سیاست‌گذاران ما باید بدانند که سیاست‌گذاری روی پژوهش راه توسعه کشور است چراکه کشورهای پیشرفته درصدهای بالایی را به توسعه فناوری و حمایت از پژوهشگران اختصاص می‌دهند و باعث می‌شوند کشور مزیت‌های مهمی را بدست آورد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات