معاون قوه قضاییه: ناآرامی‌های اخیر نتیجه کوچک شمردن مشکل بود


معاون قوه قضاییه: ناآرامی‌های اخیر نتیجه کوچک شمردن مشکل بود

همدان- ایرنا- معاون رئیس قوه قضاییه گفت: ناآرامی‌های اخیر بعد از سهمیه‌بندی بنزین و آسیب‌های ناشی از آن، نتیجه وقت‌کشی و کوچک شمردن چالش‌های پس از آن بود.

حجت الاسلام شکرالله بهرامی روز سه شنبه در آیین معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان بیان کرد: برخی استان ها مقداری مساله را کوچک گرفته بودند برای نمونه در مشهد پس از سخنرانی برخی افراد به یکی از مسوولان گوشزد کردم که این قضیه بار امنیتی دارد و مراقب باشید.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی و کشورهایی که برجام را امضا کرده بودند به طرفداری از آشوبگران پرداختند و حتی به آنها نحوه حمله و آسیب زدن به اموال را آموزش می دادند.

حجت الاسلام بهرامی یادآوری کرد: در آشوب های اخیر افرادی اقدام به آتش زدن بانک ها و ترقه بازی کردند اما مردم همدان هوشیارانه عمل کرده و جزو استان های امن کشور بودند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی می فرمایند کلید حل مشکلات را باید در درون کشور جست و جو کرد این گفته برگرفته از مبانی الهی است و حتی در قرآن عنوان شده که دشمنان به عهدشان وفا نمی کنند و باید از دیگران دل برید.

وی افزود: اگر بخواهیم در ایران در آرامش کار کنیم نیاز به امنیت داریم و نیروهای مسلح نگهبان امنیت کشور هستند در حالیکه دشمن دنبال بر هم زدن این امنیت است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: دشمن در مسایل نظامی نمی تواند به ایران زور بگوید چرا که دستمان خالی نیست حتی پهپاد دشمنان توسط رزمندگان این مرز و بوم ساقط شد.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: به دنبال سقوط پهپاد، ترامپ دلسوز ملت ایران شد و گفت می خواستیم به ایران حمله کنیم اما دیدیم چند نفر در این حمله جان می بازند منصرف شدیم.

معاون قوه قضاییه: ناآرامی‌های اخیر نتیجه کوچک شمردن مشکل بود

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران رشادت های زیادی در جریان جنگ تحمیلی و پس از آن داشتند بنابراین باید این نیرو تقویت شود و نباید اجازه داد دشمن به درون آن نفود کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح یادآوری کرد: در اصل ۷۲ قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح یا دادسرا و دادگاه نظامی برای معدود افراد متخلف در مجموعه نظامی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام بهرامی تاکید کرد: با توجه به اولویت پیشگیری و پیشبینی بر درمان، سازمان قضایی نیروهای مسلح آخرین مرحله رسیدگی به پرونده قضایی در این حوزه است.

وی ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح از این جهت مهم است که باید با کسانی برخورد کند که وظیفه ایجاد امنیت را بر عهده دارند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: وقت و زمانی که در این سازمان برای پیشگیری از بروز تخلف صرف می شود بیشتر از رسیدگی به پرونده و صدور حکم است بنابراین باید و نبایدهای قضایی باید تبیین شود تا پرونده ها قضایی پیش نیاید.

حجت الاسلام بهرامی گفت: زمانی که جهان اسلام در خطر بود و گروهک تروریستی موسوم به داعش هدفشان از بین بردن شیعه و حرم اهل بیت (ع) بود، شهید همدانی ها در برابر آنها ایستادند.

وی افزود: گروهک تروریستی داعش با از بین بردن اماکن مقدس راهبرد خود را نمایان کرد اما شهید همدانی بسیج مردمی را در سوریه شکل داد و در نهایت به درجه شهادت نایل شد.

معاون قوه قضائیه اضافه کرد: ما راهی جز حرکت در مسیر ولایت فقیه نداریم چراکه تنها راه نجات کشور توجه به این مولفه بوده و مسیر اتصال ما به اهل بیت (ع) عصمت و طهارت، ولی فقیه است.

حجت الاسلام بهرامی خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ رهبری انقلاب فرمودند بازرسی دوباره صندوق های اخذ رای ایرادی ندارد اما اجازه نمی دهم انتخابات ابطال و به یک بدعت تبدیل شود.

در این آیین از خدمات محمد جعفر شهبازی تقدیر به عمل آمد و محمد روشنایی به عنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!