یکهزار و 495 شعبه اخذ رای در لرستان پیش بینی شده است


یکهزار و 495 شعبه اخذ رای در لرستان پیش بینی شده است

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: آراء مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط یکهزار و 495 شعبه جمع آوری می شود.

محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی هیات های اجرایی،نظارت و بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در برخی شعب اخذ رای طی انتخابات گذشته، مکاتباتی جهت افزایش تعداد این شعب به منظور رفاه مردم در روز انتخابات صورت گرفت و با افزایش این تعداد با یکهزار و ۴۹۵ شعبه در سطح استان موافقت شد.

وی بدون اشاره به تعداد شعبه های جدید اخذ رای ادامه داد: با همکاری و همراهی هیات های نظارت و مجموعه اعضای شورای تامین استان فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس طی زمان تعیین شده در چارچوب قوانین و مقررات انجام شد.
وی ادامه داد: ۴۰۸ نفر در این دوره از انتخابات مجلس برای نمایندگی مردم لرستان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴ نفر انصراف دادند، ۲۶ نفر معادل ۶ درصد رد صلاحیت و ۳۶۸ داوطلب تایید صلاحیت شدند.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد:‌ مسئولان، فرمانداران و هیات های اجرایی توجه داشته باشند اصل بی طرفی در انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که در شعب اخذ رای نقش نظارت دارند باید امین مردم بوده و از هر گونه جانبداری پرهیز کنند.
ثمینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم گفت: این فرمایش رهبر فرزانه باید سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: قانونگذار مهلت قانونی تبلیغات برای کاندیداها را هشت روز قبل از انتخابات تعریف کرده و این زمان تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری (۸ صبح) ادامه خواهد داشت و خارج از این بازه، هر گونه فعالیت انتخاباتی در محافل عمومی ممنوع می باشد.
‌وی تصریح کرد: هیات های اجرایی و نظارت لرستان از بروز هر گونه تخلف در این ایام پیشگیری کنند تا با برگزاری انتخابات سالم، برگ زرین دیگری توسط مردم انقلابی و غیور بر تاریخ افتخارات استان اضافه شود.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ نماینده در خانه ملت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا زنگ زورخانه پولاد شیراز بازهم نواخته می‌شود؟