جلوگیری از پیشروی دریا با حفظ صدف‌های ساحل آستارا


جلوگیری از پیشروی دریا با حفظ صدف‌های ساحل آستارا

آستارا - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: صدف‌های ساحل خزر از پیشروی آب دریا به تالاب آق این شهرستان و نابودی این زیستگاه طبیعی جلوگیری می‌کنند و برداشت آنها از ساحل حاشیه تالاب به امتداد یک و نیم کیلومتر ممنوع است.

مصطفی فلاح روز چهارشنبه اظهار کرد: در سال های گذشته به دلیل پیشروی آب دریای خزر، بخش زیادی از تالاب آق آستارا در محدوده پناهگاه حیات وحش از بین رفت اما با حفظ پوشش صدفی ساحل، امکان احیا و حفظ تالاب وجود دارد.

وی بیان کرد: پنج کارخانه صدفکوبی در آستارا از صدف های دریایی برای مرغداری ها پودر صدف تهیه می کنند و محیط بانان پایش شبانه روزی نوار ساحلی، از برداشت صدف ها از محدوده اعلام شده جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: از ۹ تالاب مصوب سازمان محیط زیست در استان گیلان، تالاب های استیل و آق در شهرستان آستارا قرار دارند و احیای تالاب طبیعی و ساحلی آق با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی، طرح سالمسازی صدف در بخش لوندویل آستارا برای رونق گردشگری، ساماندهی و بهسازی خواهد شد.

تالاب آق آستارا با ۶۵ هکتار وسعت در محدوده پناهگاه حیات وحش و ساحل خزر و تالاب استیل این شهرستان با ۱۳۸ هکتار وسعت در حاشیه محور آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و طبیعتی آمیخته از جنگل، جلگه و دریا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج