به گزارش گروه بین الملل الف، از استان صلاح الدین عراق خبر می رسد، تحرکات عناصر مخفی گروهک داعش در حومه شهر بیجی افزایش یافته است و تروریست ها بار دیگر حملاتی را علیه نیروهای عراقی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش از وضعیت نامناسب آب و هوایی ( مه گرفتگی) استفاده کردند و حملاتی را علیه نیروهای پلیس حفاظت از تاسیسات در منطقه بیجی انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، گروهی از نیروهای تیپ 35 بسیج مردمی برای عقب راندن تروریست ها وارد عمل شدند و با واکنش به موقع توانستند از نفوذ آنان در این محور جلوگیری کنند و کنترل اوضاع را در دست گیرند.

نیروهای بسیج مردمی در جریان تعقیب و گریز عناصر تروریستی داعش موفق شدند شماری از آنان را به هلاکت برسانند و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند؛ 4 تن از نیروهای پلیس محافظ تاسیسات در جریان حملات تروریست های داعش به شهادت رسیدند.

منطقه نفت خیز و مهم بیجی که شهرک «صینیه» نیز از توابع آن محسوب می شود از مهمترین مناطق استان صلاح الدین است که جاده بغداد را به دهوک و مرزهای مشترک با ترکیه متصل می کند و همچنین نقطه اتصال تکریت به منطقه تلول الباج است.

در حال حاضر، بیابان های شمال غربی و غربی استان صلاح الدین (شرق دریاچه الثرثار) و حومه مناطق « الشرقاط، تکریت، بیجی، سامراء، بلد» و رشته کوه های حمرین و مکحول و اطراف میدان های نفتی عجیل و علاس به هسته های خاموش داعش آلوده هستند.

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با دفع حملات عناصر مخفی داعش در حومه منطقه بیجی، گروهی از نیروهای بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در شرق استان صلاح الدین انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات گسترده رزمندگان بسیج مردمی برای شناسایی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در جزیره « العیث» در حومه شهر سامراء صورت گرفت که همچنان در جریان است.

از سویی دیگر، گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و پلیس صلاح الدین نیز عملیاتی را در محور منطقه « مطیبیجه» در شرق استان صلاح الدین ترتیب دادند و موفق شدند امنیت را به 6 منطقه بازگردانند.

در جریان این عملیات،مناطق «الملح، شیخ محمد، ابو فتیله، ام الجماجم، الوداج و اعتیله» پاکسازی و امن شدند؛ نیروهای عراقی در این محور تعدادی از پایگاه های مخفی و تونل های تروریست های داعش را هم کشف کردند.

گزارش اختصاصی الف/ جزئیات هجوم دوباره عناصر مخفی داعش به استان صلاح‌الدین عراق + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، پاکسازی مناطق شرقی شهر سامراء و جاده مهم و راهبردی « بغداد - دهوک - ترکیه» منحر به تامین امنیت مناطق مرزی مشترک شرقی استان صلاح الدین و غرب استان دیاله می شود.

به گزارش گروه بین الملل الف، مناطق مرزی مشترک در شرق استان صلاح الدین و غرب استان دیاله به دلیل متروکه بودن به مکانی مناسبی برای رشد و تقویت دوباره عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.