اخبار کوتاه از استان اصفهان


اخبار کوتاه از استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- مردم خمینی‌شهر در دفاع از نظام اسلامی پیشگام بودند،آغاز روکش آسفالت گرم محور اصفهان به نایین و بی‌احتیاطی تصادفات را در تیران افزایش داد از جمله خبرهای کوتاه روز جمعه استان اصفهان است.

خمینی‌شهر

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر با اشاره به نقش خمینی‌شهر در سالهای دفاع مقدس و پس از آن، گفت: مردم خمینی در دفاع از نظام اسلامی پیشگام بودند.

سرهنگ پاسدار سید علی مشیر صدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: آمار نشان می‌دهد، از هر ۱۴ نفر جمعیت خمینی‌شهر یک نفر در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند و با احتساب در نظر نگرفتن جمعیت زنان و کودکان، از هر چهار مرد این منطقه یک نفر در جبهه حضور داشته است.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از هر ۹۳ نفر جمعیت این شهرستان یک نفر به فیض شهادت نائل شدند و در شهر درچه از توابع خمینی شهر که به عنوان شهر شاهد نمونه کشور شناخته می‌شود از هر ۸۰ نفر یک نفر شهید شدند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر افزود: ۱۵ هزار نفر از مردم خمینی شهر در قالب یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، پزشکان و پرستاران و جهاد سازندگی در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشته‌اند.
وی اظهارداشت: خمینی‌شهر دارای ۲۴۲ خانواده 2 شهیدی، ۹ خانواده سه شهیدی و یک خانواده چهار شهیدی است و در این شهر کوچه ای وجود دارد که از هر خانه یک نفر شهید شده است.
وی به نقش خمینی‌شهر در سالهای پس از دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان همچنین با تقدیم ۱۹ شهید مدافع حرم با بالاترین میزان شهید مدافع حرم در استان اصفهان و یک نفر شهید مدافع امنیت در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب حضور داشته اند.
مشیر صدری اظهار کرد: در همین راستا هیات اندیشه ورز بسیج خمینی شهر برگذاری اولین اجتماع ۱۵ هزار رزمنده سالهای دفاع مقدس را با محوریت پیشکسوتان و ایثارگران آن دوران در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: این کنگره ۱۱ دیماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با سخنران سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه های دیگری از جمله مداحی، خاطره گویی، تئاتر، سرود، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار برگزار می شود.
فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر با اشاره به دیدار برگزار کنندگان این مراسم با رهبر معظم انقلاب در ۲۵ آذرماه، گفت: شاخص اصلی اجتماع ۱۵ هزار نفری رزمندگان شهرستان خمینی شهر، رونمایی کلیپ فرمایشات رهبر معظم در جمع اعضای دبیرخانه این برنامه است که حاوی نکات و رهنمودهای ویژه ایشان است.
وی با بیان اینکه صفر تا صد برنامه با ابتکار و توسط پیشکسوتان جهاد و شهادت خمینی شهر تدارک دیده شده است، گفت: تمام ظرفیت مردم و خیرین در حوزه امکانات و اعتبارات برای این برنامه بسیج شد و هیچ بودجه و امکانات دولتی برای این برنامه هزینه نشده است و تنها پشتیبانی های معنوی سپاه از این برنامه وجود داشته است.
مشیر صدری خاطر نشان کرد: دیدار مجدد رزمندگان سالهای دفاع مقدس، تجدید میثاق با ولایت، اولین دورهمی رزمندگان اسلام در چهله دوم انقلاب، ایجاد پیوند نسلی بین رزمندگان اول انقلاب و نسلهای بعدی، تجدید خاطرات هشت سال دفاع مقدس، جمع آوری آثار این عزیزان، ایجاد تشکل داخلی برای حفظ و انسجام رزمندگان و بهره مندی از تخصص های رزمندگان در عرصه هایی مانند خدمات اجتماعی، مباحث اقتصاد مقاومتی و همچنین پیش بینی قرض الحسنه و خیریه بزرگ از جمله اهداف این اجتماع است.
وی یادآور شد: البته پیش از این کنگره ۲۳۰۰ شهید خمینی شهر به عنوان اولین کنگره شهرستانی کشور، اجتماع فرماندهان پایگاههای بسیج اول انقلاب تا کنون برگزار شد، همچنین هر ساله در ۲۵ محرم اجتماع عظیم دسته جات عزاداری در حسینیه ثارالله (ع) خمینی شهر برگزار می شود.
شهرستان خمینی شهر دارای ۲ هزار و ۳۰۰ شهید بوده و جزء چهار شهرستانی که تعداد شهدای آنها از برخی استان ها بیشتر است.
این شهرستان همچنین دارای سه هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۷۰ آزاده سربلند است.

نایین

مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نایین گفت: روکش آسفالت گرم جاده اصفهان به نایین به طول ۲۰ کیلومتر با هزینه‌ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

علی اصغر رئیسی روز جمعه در حاشیه بازدید از این پروژه افزود: اکنون پروژه لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت گرم جاده اصفهان به نایین به طول ۲۰کیلومتر با هزینه ای یادشده در حال انجام است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
وی ادامه داد: همچنین روکش آسفالت بازیافتی جاده ارستان به نایین به طول ۳۵ کیلومتر با هزینه‌ای افزون بر ۲۱۰ میلیارد ریال نیز همزمان با این پروژه در حال انجام است که حدود 10کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان نایین است.
مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نایین خاطرنشان کرد: همچنین نصب هشت دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهرستان نایین با هزینه ای افزون بر ۴۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان در حوزه راهداری است که امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
رئیسی تصریح کرد: با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت سرد جاده های روستایی نایین به طول مجموع ۱۰۰کیلومتر در مسیرهای سهیل سپرو، چوپانان هفتومان، فیض‌آباد، بنوید، لای سیاه و حسن آباد توکلی نیز در حال انجام است که پس از بهبود شرایط جوی عملیات اجرایی مجددا آغاز خواهد شد.
وی با تاکید این که نایین وسیع‌ترین شهرستان استان اصفهان است گفت: نایین، ۲۱درصد از وسعت استان را دارد و با داشتن بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول راه و 2 هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ، حدود ۱۰ درصد راه های استان را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

تیران و کرون

جانشین فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: بی احتیاطی رانندگان و عابرین پیاده تعداد تصادفات و جانباختگان حوادث را در این شهرستان افزایش داده است.

سرهنگ رضا هدایتی پنجشنبه شب در گردهمایی مدیران و فعالان کانون های مساجد تیران افزود: فرهنگ‌سازی و توجه به توانمندسازی و خودمراقبتی برای کاهش حوادث و اتفاقات لازم است و نهادهای فرهنگی بر این موضوعات تمرکز کنند.

وی بیان‌کرد: بی دقتی در رانندگی و رفتارهای عجولانه عابرین پیاده و رانندگان تصادفات را در این شهرستان افزایش داده و تصادفات فوتی شهری و جاده ای را افزایش داده است.

جانشین فرمانده انتظامی تیران و کرون کشته شدن دو نفرات در تصادفات شهری و بیش از ۲۰ نفر در جاده‌های این شهرستان در سال جاری را خسارت بزرگ برای کشور بیان‌کرد و ادامه داد: خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز، بی دقتی و رفتار عجولانه عامل این حوادث بوده است.

وی یادآورشد: افزایش تیم های گشتی محسوس و نا محسوس در جاده های این شهرستان روند بروز تصادفات و رفتارهای پرخطر را کاهش داده اما باید به جای برنامه های مراقبتی پلیس، مردم نظارت و مراقبت بر رفتار خود را افزایش دهند.

سرهنگ هدایتی بی‌دقتی در مراقبت از فرزندان‌و فردی موجب گرفتاری افراد بیان‌کرد و گفت: حادثه برای دیگران نیست و اگر بی دقتی انجام شود گرفتار جرایم و آسیب های اجتماعی می شویم.

به گفته وی بی دقتی در حفظ اموال و فعالیت در فضای مجازی را عامل بروز سرقت‌های اینترنت ‌و سرقت اموال و تسهیل فعالیت مجرمان در این منطقه شده است.

جانشین فرمانده انتظامی تیران و کرون با بیان اینکه فعالان فرهنگی باید وظیفه خود رادر راستای آگاهی بخشی انجام دهند، تصریح‌کرد: افزایش آگاهی عمومی برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم است.

تیران و کرون یکی از نقاط پرتردد استان اصفهان محسوب می‌شود که 11 درصد از ترددهای جاده های استان در این منطقه انجام می شود.

این شهرستان در بین سایر مناطق اصفهان رتبه 17 را در بروز حوادث جاده در شش ماهه اول داشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفر وزیر فرهنگ لبنان به اصفهان